Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Pełczycach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ nr XIV/2012 z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach odbytej w dniu 6 grudnia 2012 roku


PROTOKÓŁ nr XIV/2012

z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach

odbytej w dniu 6 grudnia 2012 roku

w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Pełczycach

w godz. od 12:00 do - 14.10:

Na ogólną liczbę 15 radnych, obecnych 15 radnych.

Z ramienia urzędu udział wzięli : Mirosław Kluk - burmistrz, Andrzej Brążkiewicz - sekretarz, Karolina Maj - Z-ca Głównego Księgowego, Danuta Bieniek - kierownik referatu inwestycji i promocji, Aneta Wolniak - kierownik referatu rolnictwa i ochrony środowiska.

W sesji uczestniczyli przedstawiciele gminnych jednostek administracyjnych oraz sołtysi.

Ad.1, 2.

Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Szczepanik otworzył XIV Sesję Rady, witając

zebranych.

Stwierdził, że w sesji uczestniczy 14 radnych. Wszystkie podejmowane uchwały będą prawomocne. W trakcie przedstawianego przez p.Burmistrza sprawozdania przybył radny p.Gibowski. Od tego momentu w sesji uczestniczyło 15 radnych.

Listy obecności /nr 1 - radni, nr 2 - sołtysi i goście/ w załączeniu.

Następnie przeczytał przygotowany porządek obrad.

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przedstawienie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  4. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.

  5. Wnioski, postulaty i zapytania.

  6. Projekt uchwały w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego.

  7. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Pełczyce.

-2-

  1. Projekt uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Pełczyce.

  2. Projekt uchwały w sprawie sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych i zasad udzielania bonifikat.

  3. Odpowiedzi na wnioski, postulaty i zapytania.

  4. Zakończenie sesji.

Ad.3.

Protokół z poprzedniej sesji wyłożony był w biurze Rady Miejskiej.

Radny p.Łyszyk - wniósł swoje uwagi do protokołu stwierdzając, że przy nowym sprzęcie sporządzany protokół z sesji jest bardzo okrojony co do wypowiedzi radnych, sołtysów i gości natomiast wypowiedzi p.Burmistrza są cytowane dosłownie i zajmują znaczną część protokołu. Wypowiedzi nie przychylne danej opcji rządzącej w gminie są cenzurowane. Jest to niezgodne z demokratycznym pojmowaniem życia publicznego. Wyraził sprzeciw na takie działanie.

Przewodniczący p.Szczepanik - protokoły nie są cenzurowane natomiast protokół jest tylko protokołem a nie scenogramem dlatego nigdy nie będzie pełnych zapisów.

Protokół został przyjęty - 12 głosami przy 1 przeciw i 1 wstrzymującym się /nie głosował p.Gibowski przybył w trakcie sesji/.

Ad.4.

Sprawozdanie Burmistrza./ ostatnia sesja 25.10.2012 r./ - sprawozdanie p.Burmistrz rozpoczął od przedstawienia opinii prawnej w sprawie zgodności z prawem zmian zaproponowanych przez radnych p.Bila i p.Łyszyka w treści uchwały Nr XI/77/07 Rady Miejskiej w Pełczycach z dnia 28 grudnia 2007 roku w sprawie sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych i zasad udzielania bonifikat /opinia stanowi załącznik do protokołu/. Następnie omówił najistotniejsze sprawy między innymi:

1/ Sprawa budowy sieci wodociągowej - sieć wodociągowa od Przekolna do Jarosławska i z drugiej strony przez Sarnik do Niesporowic jest wykonana i jest na etapie przełączania. Aneksem został przesunięty termin realizacji na wniosek wykonawcy do końca bieżącego roku z tytułu odwiertu nowej studni, który ciągle ma miejsce.

2/ Nie udało się znaleźć tańszego wykonawcy niż 30 tys. zł brutto w sprawie wymiany wody na płyn glikol w naszych obiektach - świetlice w których znajdują się pompy cieplne.

-3-

Proces już się kończy pozostały jeszcze dwie miejscowości Płotno i Bukwica gdzie płyn ten nie został wtłoczony do systemu. Po zakończeniu procesu wszystkie instalacje będą już pracowały na nowych i innych warunkach.

3/ Odnośnie naszego partnerskiego zadania realizowanego z programu INTERREG z gmina Garmmendorf - dokumentacja przygotowana do przetargu została zweryfikowana przez Urząd Wojewódzki sprawujący nadzór nad tym programem. Uwzględnione zostały wszystkie nowe zapisy. W przyszłym tygodniu ogłoszone zostaną dwa przetargi. Jeden przetarg na nadzór a drugi na wykonanie i zrealizowanie zadania w całości tj.plaża, przystań, boiska wszystko to co się mieści w zakresie tej części turystycznej wraz z dojazdem od ul.B.Chrobrego przez ul.Wodną a drugiej strony od ul.Słonecznej. Zgodnie z zamierzeniami wiosna to zadanie zostanie wdrożone do realizacji. W ramach tego programu w ubiegłym tygodniu delegacja z naszej gminy brała udział w 3-dniowym spotkaniu w gminie Grammendorf.

4/ Jako samorząd mieliśmy udział w dofinansowaniu obiektów sakralnych mowa o kościołach w Jagowie i w Bolewicach. Zadania te zostały wykonane i są na etapie rozliczenia.

5/ W rama ,,Małych projektów,, na rynku pojawił się INFOMAT - urządzenie umożliwiające dostęp do informacji o naszej gminie. Drugie zadanie dotyczy Bolewic i zagospodarowania parku między kościołem a świetlicą gdzie wnioskodawcą był ksiądz proboszcz. W realizacji tego zadania po części jest też sponsorem jako proboszcz i jako Parafia Pełczycka.

6/ Najprawdopobobniej do realizacji zostanie wdrożony nasz wniosek złożony do Regionalnego programu Operacyjnego, który długo znajdował się na liście rezerwowej a dotyczy zapobieganiu zagrożeniom. W treści tego wniosku o wartości 800 tysięcy złotych znajduje się zakup nowego średniego samochodu pożarniczego dla jednostki OSP w Pełczycach, zakup motopompy, nożyc do cięcia metalu, odzieży specjalistycznej oraz remont strażnicy OSP Pełczyce. W zdecydowany sposób poprawi to stan bezpieczeństwa naszej gminy. Ogłoszony będzie przetarg. Termin realizacji zadania bez możliwości przesunięć to rok 2013.

7/ Projekt budżetu na rok 2013 został przygotowany zgodnie z terminem na dzień 15 listopada br. Wszyscy radni projekt otrzymali. W tym momencie p.Burmistrz poinformował wszystkich o wspólnym posiedzeniu komisji Rady w dniu 20 grudnia br., o posiedzeniu komisji budżetu w dniu 21 grudnia br. oraz o terminie sesji w dniu 27 grudnia br.

8/ Po weryfikacji jest już nasz wniosek związany z przebudową odcinka kanalizacji oraz budową nowej przepompowni w parku Jana Pawła II.

-4-

Oceniony jest pozytywnie i czekamy tylko na podpisanie umowy. Zadanie będziemy chcieli zrealizować jeszcze w pierwszej połowie roku przyszłego.

9/ Złożony został wniosek do Ministerstwa Kultury na remont świetlicy w Przekolnie. Wartość kosztorysowa, którą mamy zaplanowaną to jest ok. 600 tysięcy złotych. Czekamy na rozstrzygnięcie wniosku.

Odnośnie świetlicy w Trzęsaczu czekamy na nabór wniosków przez Stowarzyszenie Lokalnej Grupy Rybackiej ,,Partnerstwo Jezior,,. Koszty mamy już oszacowane to jest 210 tysięcy złotych. Nabór wniosków ma się odbyć na początku przyszłego roku.

10/ Zakończona została zgodnie z planem kontrola Najwyższej Izby Kontroli wybranych jednostek samorządu sektora finansów publicznych. Jest już wystąpienie pokontrolne, które otrzymali członkowie komisji budżetu i finansów natomiast w przyszłym tygodniu zostanie ono zamieszczone na stronie internetowej urzędu. Pomimo zawartych w wystąpieniu nieprawidłowości ocena Najwyższej Izby Kontroli jest pozytywna.

Ad.5.

Radny p.Łyszyk - złożył formalny wniosek o zwołanie wspólnego spotkania z udziałem p.Burmistrza, p.Przewodniczącego, komisji rewizyjnej, przewodniczącego komisji infrastruktury, przewodniczącej komisji budżetu oraz p.Bila do zapoznania się z wynikami przeprowadzonych kontroli urządzeń sportowych w Pełczycach, przedszkola w Pełczycach oraz świetlicy w Sarniku. Poprosił p.Przewodniczącego o wyznaczenie terminu spotkania.

Poruszył sprawę przeprowadzanych konsultacji z radnymi na posiedzeniach komisji w sprawie obwodów głosowania. Poinformował, że zapoznał się z protokołami z posiedzeń komisji od listopada 2011 roku w których nie znalazł żadnej wzmianki na temat przeprowadzanych konsultacji stwierdzając, że jeśli nie ma takiego zapisu to konsultacji też nie było. Poruszył temat znajdującego się w referacie rolnictwa i ochrony środowiska raportu Zachodniopomorskiego Zarządu Melioracji u Urządzeń Wodnych w Szczecinie raportu związanego z przebudową istniejących zbiorników wodnych w Pełczycach. Poprosił radnych o składanie swoich uwag do dnia 13 grudnia br. odnośnie projektu w sprawie budowy za duże pieniądze pseudo atrakcji na długości 750 metrów.

Pan Paolicelli - sołtys wsi Bolewice - zapytał kto ma wyegzekwować oddanie budynku Radzie Sołeckiej znajdującego się na boisku, który był dzierżawiony jako budynek mieszkalny a umowa wygasła w dniu 30 listopada br. Poinformował, że Rada Sołecka planuje w roku 2013 przeprowadzenie tam remontu i zagospodarowanie terenu na potrzeby mieszkańców.

-5-

Poruszył sprawę stanu prawnego budynków komulalnych pytając do kogo należą kompetencje związane z wydatkami na utrzymanie tych budynków. Zapytał co z cmentarzem w Bolewicach - sprawa była zgłaszana pracownikowi z referatu inwestycji. Poinformował, że w ramach utrzymania porządku i czystości poprosił o postawienie koszy na śmieci przy drodze powiatowej przylegającej do wsi Bolewice. Odnośnie kościoła w Bolewicach podziękował za prace związane z remontem dachu i bramy cmentarnej natomiast stwierdził, że nie zostały dokończone prace wewnątrz kościoła o co głównie chodziło. Poprosił o pomoc w poszukiwaniu funduszy na dokończenie remontu kościoła wewnątrz.

Ad.6.

Uchwała Nr XIV.104.2012 w sprawie obniżenia średniej ceny skupu żyta dla celów wymiaru podatku rolnego.

została przyjęta jednogłośnie

Ad.7.

Burmistrz - wyjaśnił wątpliwości, które zastały poruszone na wspólnym posiedzeniu komisji Rady Miejskiej w dniu 4 grudnia br. oraz wprowadzone zmiany /radni otrzymali/ dotyczące problematyki, która była omawiana. Pozostałe punkty zostały wcześniej zaakceptowane do przyjęcia.

Proponowane zmiany:

w Rozdziale 2:

  • § 4 pkt 6) usuwa się zapis: „usuwanie niezwłocznie nawisów (sopli) z okapów, rynien i innych części nieruchomości”;

  • w § 4 pkt 7) staje się 6) i otrzymuje brzmienie: „przyłączenie nieruchomości do istniejącej sieci kanalizacyjnej, a w przypadkach określonych w art. 5 ust. 1 pkt 2 ustawy wyposażenie nieruchomości w zbiornik bezodpływowy nieczystości ciekłych lub przydomową oczyszczalnię ścieków bytowych, spełniającą wymagania określone w przepisach odrębnych;”

  • w § 4 pkt 8) staje się 7) itd..

§ 5 pkt 1) usuwa się zapis: „spalania odpadów na powierzchni ziemi oraz w instalacjach grzewczych budynków”;

  • w § 5 pkt 2) staje się 1) itd...

w Rozdziale 6:

  • § 23 pkt 2) otrzymuje brzmienie: „usuwania przez właścicieli zanieczyszczeń pozostawionych przez psy w obiektach i na terenach przeznaczonych do użytku publicznego, a w szczególności chodnikach, jezdniach, terenach zielonych; postanowienie to nie dotyczy osób niewidomych, korzystających z pomocy psów przewodników.” 

  • § 24 pkt 1) i 2) słowo „psów” zastępuje się „zwierząt domowych”;

  • § 24 pkt 4) otrzymuje brzmienie: „pozostawienia przez właścicieli zanieczyszczeń spowodowanych przez zwierzęta domowe”; 

-6-

Rozdział 8 otrzymuje brzmienie:

§ 29. Obszarami podlegającymi deratyzacji są obszary zabudowane, dla których wyznacza się termin jej przeprowadzenia na 90 dni od ustalenia istnienia populacji gryzoni stwarzających zagrożenie sanitarne. 

§ 30. O terminie przeprowadzenia deratyzacji Gmina poinformuje mieszkańców za pośrednictwem obwieszczenia wywieszonego na tablicy ogłoszeń Urzędu Miejskiego w Pełczycach, na tablicach ogłoszeń w poszczególnych sołectwach oraz na stronie internetowej Urzędu Miejskiego w Pełczycach.” 

w Rozdziale 9:

  • usuwa się § 32 Kto nie wykonuje obowiązków określonych w niniejszym regulaminie podlega karze grzywny, o której mowa w art. 10 ustawy.

  • § 33 staje się § 32 itd...

Wyjaśnienie:

W regulaminie utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Pełczyce w § 24 pkt 1) nie może znaleźć się zapis zakazujący wprowadzania zwierząt domowych na cmentarz, gdyż reguluje to regulamin cmentarza (cmentarz - zadanie własne gminy, zgodnie z art. 7 ust. 1 pkt 13 ustawy o samorządzie gminnym).

Zmiany zostały uzgodnione z SANEPIDEM i konsultowane były z wydziałem nadzoru i kontroli Urzędu Wojewódzkiego.

Radny p.Bil - zapytał co z zapisem dotyczącym zakazu wprowadzania psów na cmentarz.

Pani Wolniak - kierownik referatu rolnictwa - wyjaśniła, że ustawa o samorządzie gminnym mówi, iż zadaniem własnym gminy jest tworzenie cmentarzy i na tej podstawie Rada ustala regulamin cmentarza w którym zakazuje się wprowadzania psów na cmentarz. Wobec powyższego nie można takiego zapisu powtarzać w regulaminie utrzymania czystości i porządku w gminie.

Burmistrz - przygotujemy regulamin cmentarza do uchwalenia.

Radny p.Bil - wyraził zdziwienie, że Rada na dzisiejszej sesji nie zajmuje się ceną za usługę a skupia się nad przyjęciem regulaminu. Przedstawił stan faktyczny dotyczący utrzymania porządku i czystości w naszej gminie oraz wywóz nieczystości przez firmę REMONDIS.

Zapytał dlaczego została oddzielona sprawa ceny i regulaminu oraz skąd wzięły się ceny przedstawione na wspólnym posiedzeniu komisji. Firma REMONDIS spełnia na dzień dzisiejszy wszystkie wymogi więc dlaczego my chcemy zmieniać coś co dobrze funkcjonuje.

Przewodniczący p.Szczepanik - ceny były orientacyjne natomiast później będą wynikały z oferty przetargowej.

-7-

Radny p.Bil - wnioskował o wystąpienie ze Związku Gmin Dolnej Odry.

Przewodniczący p. Szczepanik - wniosek p.Bila nie ma nic wspólnego z punktem dzisiejszej sesji dotyczącym projektu uchwały w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania porządku i czystości w gminie. Radny mówi tylko o dotychczasowych cenach i jakości usług świadczonych przez REMONDIS gdzie my nie mamy uwag natomiast w nowych warunkach my tylko przewidujemy opłaty środowiskowe i koszty utylizacji odpadów w związku z tym nie można też mówić, że REMONDIS nie podniesie swoich cen.

Radny p.Łyszyk - przypomniał, że od samego początku był przeciwny co do przystąpienia do Związku Gmin Dolnej Odry ponieważ odbiera ono suwerenność i oddziaływanie samorządu na poprawę gospodarki w zakresie porządku i czystości. Wszystkie sprawy przejmie Związek a my jako samorząd nie będziemy mieli możliwości nadzoru. Poruszył sprawę deklaracji, które zdaniem radnego nie mają nic wspólnego z ochroną danych osobowych.

Chodzi o dane osób wspólnie zamieszkałych. Radny zadał pytanie kto te deklaracje ma dostarczać, weryfikować czy chronić przed wypuszczeniem na zewnątrz oraz w jaki sposób zostaną zabezpieczone dane osobowe.

Zapytał jak będzie wyglądała sprawa cmentarzy i zbierania odpadów z cmentarzy. ZGKiM jest własnością gminy i z pieniędzy samorządowych musimy zabezpieczyć środki na funkcjonowanie różnego rodzaju obiektów. Uznał, że przekazując sprawy Związkowi nie będziemy mieli jako gmina możliwości pertraktowania z odbiorcą wielkości odpadów.

Burmistrz - wystąpienie p.Łyszyka nie wiele miało wspólnego z omawianym regulaminem. Dwa dni temu zamartwiał się Pan kto będzie kontrolował czy weryfikował deklaracje. Dzisiaj martwi się Pan jak będziemy wypełniać informacje i komu one będą potrzebne. Proszę się nie martwić dane zawarte w deklaracjach będą chronione a nadzór tak jak nad nami tak też nad uchwałą którą podejmie Związek ma Wojewoda więc jeżeli coś będzie nie tak uchwały zostaną uchylone. Co do firmy REMONDIS nikt dzisiaj nie wie czy firma ta pozostanie ale być może tak tylko na innych warunkach wynikających z ustawy, która wyraźnie określa i stanowi o tym jak wysokie maja być opłaty. Jeżeli chodzi o opłaty to sądzę, że Państwo mają doskonałą orientację jak to wygląda w kraju a proponowana opłata w naszym Związku przynajmniej w województwie jest opłatą jedną z najniższych. Powtórzyć chcę, że nic nas nie łączy ze Związkiem na zawsze i każdym momencie możemy z niego wystąpić.

-8-

Co do samego regulaminu to należy go przyjąć bo jest to obowiązek ustawowy i nie mamy dzisiaj innego wyjścia. Będą nowelizacje to będziemy się do nich odnosić w stosownym czasie. Długo o tym mówiliśmy, że taka rewolucja jest nieunikniona. Należało przyjść p.Łyszyk z propozycją rozwiązania problemu a nie powtarzać od dwóch lat to samo bo nic to nie wnosi a tylko próbuje wprowadzić chaos. Był czas na to aby przygotować się, zaangażować i przedłożyć mam przygotowaną propozycję, uchwałę czy regulamin, wyliczenia czy przeprowadzone analizy i na podstawie tego zaproponować stawkę taką a nie inną.

Radny p.Łyszyk - od samego początku kiedy rozpocząłem pracę w Radzie prosiłem p.Przewodniczącego nie tylko w swoim imieniu abyśmy objechali gminę zobaczyli i wiedzieli na czym stoimy bo niewielu z nas całą gminę zna. To samo dotyczy współpracy. Gdyby była chęć takiej współpracy to zostałby powołany zespół przy pomocy którego moglibyśmy te 7 uchwał spokojnie zrobić. Proponowałem taki zespół powołać co było w gestii p.Burmistrza i p.Przewodniczącego ale tak się nie stało.

Radny p.Zawłocki - jest ustawa i należy się prawu podporządkować. W dniu dzisiejszym powinniśmy dyskutować tylko nad regulaminem, który będzie zabezpieczał sprawy dotyczące naszej gminy. Zmiany, które proponowaliśmy na ostatnim spotkaniu zostały uwzględnione i powinniśmy teraz zadbać o to żeby regulamin zabezpieczał sprawy nas dotyczące. Dlatego w dniu dzisiejszym proponuję ten regulamin przyjąć. Jest on w miarę solidnie przygotowany i konsultowany ze wszystkimi gminami należącymi do Związku.

Nie ulega wątpliwości, że czas zweryfikuje niektóre punkty regulaminu dlatego też musimy go pilnie śledzić i jeżeli będzie taka potrzeba to wprowadzić w nim zmiany, które będą uwzględniały interesy naszej gminy. Jeżeli tak nie będzie to osobiście postawię wniosek o wystąpienie ze Związku. Cena, która była proponowana na spotkaniu była pozytywnie zaskakująca co nie znaczy, że jest tak całkiem niska i dobra bo każdy chciałby aby była jak najniższa. W dniu dzisiejszym musimy się dostosować do nowych warunków, które narzuca nam ustawa więc proponuje dzisiaj przyjąć regulamin.

Radny p.Bil - zapytał kiedy zostanie przegłosowany Jego wniosek odnośnie wystąpienia ze Związku.

-9-

Przewodniczący p.Szczepanik - wniosek nie ma nic wspólnego z regulaminem. To nie to posiedzenie. Dzisiaj nie dyskutujemy nad przystąpieniem czy wystąpieniem ze Związku. Wobec powyższego przystępujemy do czytania projektu uchwały i albo projekt przyjmiemy albo nie.

Uchwała Nr XIV.105.2012 w sprawie przyjęcia regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Miasta i Gminy Pełczyce

została przyjęta 11 głosami przy 3 przeciw i 1 wstrzymującym się

Ad.8.

Uchwała Nr XIV.106.2012 w sprawie przyjęcia regulaminu udzielania pomocy materialnej o charakterze socjalnym dla uczniów zamieszkałych na terenie Miasta i Gminy Pełczyce

została przyjęta jednogłośnie

Ad.9.

Radny p.Bil - p.Burmistrz udzielił nam reprymendy, że ingerujemy w pracę rzeczoznawcy. Nikt nie chciał tego robić. W naszym wniosku była prośba aby uwzględnić koszty poniesione przez najemcę za przeprowadzone remonty. Pan zlekceważył pieniądze tych ludzi obniżając bonifikatę. Radny zaproponował aby zrezygnować z zapisu & 5 projektu uchwały.

Burmistrz - informowałem Państwa, że wprowadzony zostaje do tej uchwały tylko jeden punkt i nic więcej nie zmieniamy poza tym wszystko pozostaje bez zmian. Nic nikomu nie zabieram i nic nikomu nie daję. Tak jak Rada uchwaliła to w 2007 roku to treść pozostaje bez zmian poza tym, że w ppkt.b pkt 4, & 3 umieszcza się zapis ,,65% dla wszystkich nabywców w budynkach, w których w ostatnich 5 latach od daty poprzedzającej zbycie Gmina poniosła nakłady na remont konstrukcji i elewacji budynków,,. Jasno zostało wyrażone to czego to dotyczy. Takich budynków w mieście mamy jeszcze dwa. Rozmawiałem z komisją budżetu żeby to wyremontować. Natomiast koszty, które będą ponoszone przez tych, którzy będą chcieli te lokale nabyć będą równe tym poniesionym nakładom. Nie widzę tu ani jednego momentu niesprawiedliwości społecznej. Wszystkich traktuję jednakowo. Jeśli chodzi o zapis & 5 miał on dotyczyć również tego elementu spekulacji żeby nie było tak, że dzisiaj idę i kupuję a jutro sprzedaję za cenę rynkową.

-10-

Urząd Skarbowy tutaj nic do tego nie ma. Na szczęście ponad 90% tych lokali zostało sprzedanych. Nie ma tutaj nic krzywdzącego i żadnego związku z inicjatywą jaką Panowie wnosiliście o ingerencję w ustawę i pracę rzeczoznawcy.

Radny p.Bil- nikt nie wnosił ingerencji w ustawę. Chcieliśmy tylko zwrócić uwagę żeby uwzględnić te pieniądze, które ludzie ponieśli na remont tych budynków. Pan powinien sprzedać wszystkie lokale za 1 złotówkę i miałby Pan spokój.

Burmistrz - wbrew Pana rozumowaniu to nie ja sam zarządzam bo gdyby to było moje i sam bym to czynił to oddałbym za darmo bo po co mi ta złotówka. Poszedłbym nawet dalej i jeszcze dołożył żeby ludzie chcieli to wziąść.

Uchwała Nr XIV.107.2012 w sprawie sprzedaży komunalnych lokali mieszkalnych i zasad udzielania bonifikat

została przyjęta 13 głosami przy 2 przeciw

Ad.10.

Przewodniczący p.Szczepanik - zapoznał obecnych na sesji z treścią pisma Naczelnika Urzędu Skarbowego w Choszcznie odnośnie złożonych oświadczeń majątkowych.

Burmistrz - p.Łyszyk można dokonywać różnej interpretacji każdego materiału i to, że nie ma zapisu w protokołach jak Pan twierdzi chociaż nie zawsze potwierdza się to o czym Pan mówi odnośnie konsultacji w sprawie obwodów głosowania to nie znaczy, że nie było o tym mowy i nie można tego tak traktować. Odnosząc się do Pana uwag co do protokołu z sesji p.Przewodniczący już dzisiaj informował, że jest to tylko protokół a nie scenogram. Na wspólnym posiedzeniu Rady przed poprzednią sesją również była omawiana sprawa obwodów głosowania.

Co do strugi Lubiana Pan już tyle zła poczynił a wszystko ukierunkowane jest na to żeby przeszkodzić w rozwoju tej gminy i to są Pana działania. Proponowałbym żeby skupił sie Pan tak jak sam Pan dzisiaj o sobie powiedzał może bardziej szczegółowo na odcinkach, które Pan zna albo jest Pan w stanie coś zrobić żeby na koniec tej kadencji powiedzieć zrobiłem to i tamto. Proszę pamiętać, że za dwa lata wszystkie Pana działania skierowane przeciw gminie zostaną na ostatniej sesji przypomniane. Moje też. Będziemy się rozliczać. Proponuję mniej siły kierować w przeszkadzanie a więcej ku temu dobremu.

-11-

Co do obiektu sportowego w Bolewicach mamy tam problem. Będziemy rozmawiali być może uda się znaleźć jakieś miejsce dla tej rodziny. Póki co tam mieszkają. Na temat zagospodarowania odpadów dawno już nie słyszałem tylu pochlebnych słów na temat firmy REMONDIS, które przedstawił p.Bil. Z satysfakcją dzisiaj słuchałem, że w końcu to o czym mówiłem jest prawdą, że w gminie naszej system ten zupełnie nie źle funkcjonował i działał chociaż uważano inaczej. System ten obejmował ok.90% a z pozostałymi staraliśmy się doprowadzić do tego żeby wszyscy mieli podpisane umowy i dzisiaj te nasze działania znalazły uznanie.

Kwestia odbioru prac przy kościele w Bolewicach to chcę poinformować, że nie brałem udziału w odbiorze natomiast potwierdzam, że wszystko jest w porządku. W odbiorze brali udział przedstawiciele Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków i póki co wszystko jest w porządku. Co do innych spraw związanych z kościołem to nie mam żadnego upoważnienia do tego żeby cokolwiek mówić na temat tego obiektu ponieważ nie jestem jego zarządcom.

Pan Paolicelli - nadzór nad takimi obiektami to jest zadanie własne gminy. Rada udzielała dofinansowania do remontu kościoła w Bolewicach wobec tego obowiązkiem p.Burmistrza jest poinformowanie Rady na jakim etapie są prace remontowe.

Burmistrz - obowiązki swoje znam i tam gdzie powinienem być tam jestem.

Przewodniczący p.Szczepanik - złożył wszystkim życzenia świąteczne.

Przewodniczący Rady M.Szczepanik zamknął XIV sesję Rady Miejskiej w Pełczycach.

Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Miejskiej

Marek Szczepanik

Z zapisu magn.sporządziła:

Inspektor M.Rozpędek

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Krzyśko 14-12-2012 09:26
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 14-12-2012
Ostatnia aktualizacja: - 14-12-2012 09:26