Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Pełczycach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

UCHWAŁA NR XIV/ 101 /08 w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Pełczycach


UCHWAŁA NR XIV/ 101 /08

RADY MIEJSKIEJ W PEŁCZYCACH

z dnia 10 kwietnia 2008 roku

w sprawie nadania Statutu Urzędowi Miejskiemu w Pełczycach

Na podstawie art. 20 ust. 2 i 21 ust. 1 pkt 2 i art. 238 ust. 3 ustawy z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249, poz. 2104, Nr 169, poz. 1420, Nr 45,
poz. 319, z 2006 r. Nr 104, poz. 708, Nr 187, poz. 1381, Nr 170, poz. 1217, Nr 170,
poz. 1218) uchwala się, co następuje:

§1. Nadaje się Statut Urzędowi Miejskiemu w Pełczycach w brzmieniu:

Statut Urzędu Miejskiego w Pełczycach

Rozdział 1

Postanowienia ogólne

§2. Urząd Miejski w Pełczycach, zwany dalej Urzędem, jest gminną jednostką budżetową i prowadzi gospodarkę finansową według zasad określonych w ustawie
o finansach publicznych.

§2. 1. Siedziba Urzędu mieści się w Pełczycach ulicy Rynek Bursztynowy 2.

Rozdział 2

Przedmiot działania

§3. 1. Podstawową działalnością Urzędu jest wykonywanie kompleksowej obsługi organów Gminy umożliwiającej im wykonanie zadań w ramach przyznanych im kompetencji, a w szczególności:

  1. przygotowywanie materiałów niezbędnych do podejmowania uchwał, wydawania decyzji, postanowień i innych aktów z zakresu administracji publicznej oraz podejmowania innych czynności prawnych przez organy gminy,

  2. przygotowywanie projektów budżetu i sprawozdań z jego wykonania,

  3. realizacja innych obowiązków i uprawnień wynikających z przepisów prawa oraz uchwał i zarządzeń organów gminy,

  4. obsługa pod względem organizacyjnym i technicznym sesji Rady Miejskiej, posiedzeń jej komisji oraz posiedzeń, spotkań i narad innych organów funkcjonujących
    w strukturze Gminy,

  5. zapewnienie organom Gminy warunków do przyjmowania, rozpatrywania
    i załatwiania skarg i wniosków,

  6. prowadzenia zbioru aktów prawa miejscowego dostępnego do publicznego wglądu oraz publikowanie wymaganych prawem dokumentów i informacji dotyczących organów Gminy,

  7. wykonywanie prac kancelaryjnych oraz archiwizowania dokumentów zgodnie
    z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

  8. wykonywanie obowiązków i uprawnień pracodawcy w rozumieniu przepisów prawa pracy, w stosunku do zatrudnionych w Urzędzie pracowników.

Rozdział 3

Organizacja i zarządzanie jednostką

§4. 1. Kierownikiem Urzędu jest burmistrz i reprezentuje go na zewnątrz.

2. Organizację i zasady funkcjonowania Urzędu określa Regulamin Organizacyjny Urzędu Miejskiego nadany przez burmistrza w drodze zarządzenia.

Rozdział 4

Gospodarka finansowa

§5. 1. Urząd prowadzi gospodarkę finansową zgodnie z przepisami ustawy o finansach publicznych w zakresie obowiązującym jednostki budżetowe.

2. Podstawą działalności Urzędu jest roczny plan dochodów i wydatków, zwany planem finansowym, zgodny z układem wykonawczym budżetu Gminy.

3. Urząd prowadzi rachunkowość oraz sporządza sprawozdania finansowe zgodnie
z obowiązującymi w tym zakresie przepisami.

4. Procedury ustalania i zmian planu finansowego określają przepisy ustawy
o finansach publicznych.

Rozdział 5

Postanowienia końcowe

§6. Zmian w Statucie Urzędu Miejskiego dokonuje Rada Miejska w trybie określonym dla jego nadania.

§7. Wykonanie uchwały powierza się Burmistrzowi Pełczyc.

§8. Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.

UZASADNIENIE

Ustawa z dnia 30 czerwca 2005 roku o finansach publicznych (Dz. U. Nr 249,
poz. 2104) wprowadziła zasadę, iż jednostki budżetowe działają na podstawie statutu. Przepis
art. 20 cytowanej ustawy stanowi, że „jednostkami budżetowymi są takie jednostki organizacyjne z sektora finansów publicznych, które pokrywają swoje wydatki bezpośrednio z budżetu, a pobrane dochody odprowadzają na rachunek odpowiednio dochodów budżetu państwa albo budżetu jednostki samorządu terytorialnego”.

Statut powinien określać w szczególności nazwę jednostki, siedzibę i przedmiot działalności, w tym działalności podstawowej.

W związku z tym, że Urząd Miejski jest jednostką budżetową sektora finansów publicznych powinien działać na podstawie statutu. Dyspozycja art. 238 ust. 3 ustawy
o finansach publicznych obliguje Radę do nadania statutu jednostce budżetowej
nie posiadającej takiego aktu.

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Krzyśko 25-04-2008 09:36
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 25-04-2008
Ostatnia aktualizacja: Maciej Krzyśko 03-06-2008 11:33