Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Pełczycach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ nr V/2011 z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach odbytej w dniu 31 marca 2011 roku

PROTOKÓŁ nr V/2011

z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach

odbytej w dniu 31 marca 2011 roku

w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Pełczycach

w  godz. od 12:00 do – 14:35

  

Obecnych – 15 radnych.

Z ramienia urzędu udział wzięli : Mirosław Kluk - burmistrz,  Andrzej Brążkiewicz – sekretarz, Kinga Zawłocka – Skarbnik, Danuta Bieniek – kierownik referatu inwestycji i promocji.   

W sesji uczestniczyli przedstawiciele gminnych jednostek gospodarczych oraz zaproszeni goście.

 

Ad.1, 2.

Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Szczepanik otworzyłV Sesję Rady, witając

zebranych.

Stwierdził, że w sesji uczestniczy 15 radnych.  Wszystkie podejmowane uchwały będą prawomocne.

Listy obecności /nr 1 – radni, nr 2 -  goście/ w załączeniu.

Następnie przeczytał przygotowany porządek obrad, który został przyjęty – jednogłośnie.

 

Porządek obrad:

 

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.
  2. Przedstawienie porządku obrad.
  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.
  4. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.
  5. Wnioski, postulaty i zapytania.
  6. Projekt uchwaływ sprawie zmiany budżetu.
  7. Projekt uchwaływ sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.
  8. Projekt uchwaływ sprawie inkasa podatków i opłat lokalnych.
  9. Projekt uchwały w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżetu gminy środków stanowiących fundusz sołecki.
  10. Projekt uchwały w sprawie emisji obligacji Gminy Pełczyce oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu.
  11. Projekt uchwały w sprawie programu współpracy na 2011 rok Gminy Pełczyce z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego.
  12. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia ,,Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Pełczyce na lata 2010-2013 z perspektywą do roku 2017,,.
  13. Projekt uchwały w sprawie zatwierdzenia ,,Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta I Gminy Pełczyce na lata 2010-2013 z perspektywą do roku 2017,,.
  14. Projekt uchwały w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Pełczyce.
  15. Projekt uchwały w sprawie sprostowania udziału we współwłasności nieruchomości.
  16. Projekt uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XIX/124/08 Rady Miejskiej w Pełczycach z dnia 19 listopada 2008 roku w sprawie przystąpienia Gminy Pełczyce do Stowarzyszenia ,,Lider Pojezierza,,.
  17. Projekt uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2011 rok.
  18. Odpowiedzi na wnioski, postulaty i zapytania.
  19. Zakończenie sesji.

 

Ad.3.

Protokół z poprzedniej sesji został przyjęty jednogłośnie /do wglądu w Biurze Rady/.

               

Ad.4.    

Sprawozdanie Burmistrza./ Ostatnia sesja  28.01.2011 r./.

Sprawozdanie przedstawił burmistrz M.Kluk –  odnośnie wyboru Przewodniczącego Rady Mieszkańców w Pełczycach chcę poinformować, że zwołane zebrania nie odbyło się w wyznaczonym terminie ze względu na zbyt niską frekwencję. Ponowny termin zebrania został wyznaczony na 11 kwietnia br. na godz.17.00 w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Pełczycach. Informacja o zebraniu zamieszczona jest na stronie internetowej. Najistotniejsze sprawy to – podpisana została umowa w programie ,,Lider Pojezierza,, na organizacje parku przy ul.Armii Polskiej. Przy podpisywaniu umowy wystąpiliśmy z aneksem o przesunięcie terminu realizacji w związku, iż oczekujemy ciągle na rozstrzygnięcia w Programie Odnowy Wsi. Przypominam, że to zadanie chcemy realizować w dwóch programach i jego realizacja będzie w momencie, kiedy nastąpi rozstrzygnięcie również tym drugim. Zostanie ogłoszony przetarg na 2 części najkorzystniej chyba byłoby, aby wygrała go jedna firma ze względu na nie duży zakres prac. Sądzę, że rok bieżący będzie rokiem rozpoczęcia tej realizacji. Podpisana została również umowa na usługi dla ludności, która dotyczy budowy sieci wodociągowej dla miejscowości Będargowo, Będargowiec, Jarosławsko z wyłączeniem hydroforni Jarosławsko z funkcjonowania i podłączenie tego do nowej stacji uzdatniania wody w Przekolnie jednocześnie wodę dla Sarnika i Niesporowic. Podpisana została umowa z Ministerstwem Sportu dotycząca budowy boiska wielofunkcyjnego dla miejscowości Sarnik. Wszystkie te zadania o których mówię Państwo rozstrzygnięcia znali, natomiast nie były podpisane umowy stad ta informacja o zakończeniu całego procesu przygotowawczego i możliwości rozpoczynania zadań bez ryzyka i braku dofinansowania bo dla nas to jest najbardziej istotne.  Chcę również powiedzieć, że wniosek składany wraz z gminą partnerską Grammendorf dotyczący budowy przystani wodnej w Pełczycach na jeziorem Duży Pełcz -plażą, pomostami, dojazdami i oświetleniem tego terenu został wpisany do realizacji i obecnie oczekujemy na podpisanie umowy. Umowę podpisywał będzie partner wiodący czyli gmina Grammendorf.  Od czasu podpisania umowy lub decyzji o dofinansowaniu będziemy mieli pół roku na rozpoczęcie inwestycji. Myślę, że wszyscy zauważyliśmy z jak dobrym postępem trwa modernizacja – przebudowa drogi z Pełczyc do Jarosławska aż do granicy powiatu. Termin realizacji zadania jest zgodnie z umową do połowy miesiąca września br. Rozmawiam ze Starostwem Powiatowym  w najbliższych perspektywach czyli o roku 2012 o tym, że drogami ważnymi dla nas są droga do Sarnika, droga do Jagowa wraz z chodnikami przynajmniej jednostronnym, droga do Brzyczna z Płotna oraz droga do Chrapowa. Chcę tak zupełnie orientacyjnie Państwu powiedzieć, że gdybyśmy mówili o tym pełnym zakresie z doprowadzeniem tych dróg do granic powiatu tak jak jest to realizowane w przypadku drogi do Jarosławska to mówimy o 15,5 kilometrów. Jest to dość duży zakres chociaż wiemy, że gdyby to się udało to mielibyśmy te nasze główne szlaki komunikacyjne zrealizowane. Wartość szacunkowa tych 15,5 km to ok. 11 milionów złotych.

 Na dzień dzisiejszy mamy opracowaną dokumentację na drogę w kierunku Sarnika bo chcę przypomnieć, że dwa lata temu składaliśmy wniosek do Narodowego Programu Odnowy Dróg Powiatowych i Gminnych na modernizację tej drogi, który nie uzyskał akceptacji. Kończy się montaż urządzeń tych, które mają dostarczać ciepło /pompy/ do naszych świetlic. Czas na rozliczenie mamy do końca maja br. Odbędziemy w tym celu spotkanie z sołtysami, aby bliżej mogli się zapoznać z zasadami korzystania z tych urządzeń.

Nie będzie realizacji zadania, które mieliśmy w tym roku wpisane do budżetu a chodzi o budowę ORLIKA w miejscowości Płotno z racji ograniczonej ilości środków. Zarząd Województwa zdecydował się na dofinansowanie tych samorządów w których ORLIKI do tej pory nie powstały. Z mojej strony stanowisko, że powinniśmy to boisko wykonać się nie zmienia. Będę Państwa namawiał, aby to zadanie zostało wpisane do budżetu na rok przyszły. Pamiętam też o budowie boiska wielofunkcyjnego w Nadarzynie. Jesteśmy wciąż jeszcze na etapie przejęcia gruntu z Agencji. W programie mamy i czekamy jeszcze na decyzję z Programu Rozwoju Obszarów Wiejskich dotyczącą budowy boiska w Lubiance oraz modernizację boiska przy Zespole Szkół w Lubianie. Czekamy na decyzje dotyczące Kościoła w Jagowie ciągle trwają prace w Programie Obszarów Wiejskich. Czekamy również na świetlice, które zostały zgłoszone do programu. Chcę tutaj powiedzieć o takim niepokojącym sygnale, mówię to z przekazu p.Sołtysa, że zmieniło się stanowisko części społeczeństwa co do tych zamiarów. Zamiary zostały przeniesione na dokumentację na budowę w innym miejscu świetlicy w Bolewicach i zagospodarowaniu tego obiektu pod lokale socjalne. Informację przekazuje tylko sygnalizacyjnie. Niewątpliwie jeżeli takiej zgody nie będzie to na siłę tego nie zrobimy ale Bolewice wtedy nie będzie miało ani jednego obiektu ani drugiego. Przygotowujemy wniosek do Ministerstwa Edukacji Narodowej żeby z rezerwy 06 wyliczanej z subwencji oświatowej dokonać naprawy dachu na budynku szkolnym w Lubianie oraz wybudowanie nowego systemu odprowadzającego wody opadowe.  Przy tym wysokim poziomie wód gruntowych niestety dotychczasowa instalacja zupełnie nie funkcjonuje. Te dwa zadania chcielibyśmy zrealizować przy udziale środków z Ministerstwa Edukacji Narodowej.  Przygotowujemy się ciągle do złożenia wniosku dotyczącego programu rewitalizacji. Rewitalizacja to te cztery wnioski obejmujące Pełczyce, kilka sołectw oraz osiedla po pegerowskich, dotyczące powstawania lokali socjalnych oraz zagospodarowania jeziora Panieńskiego z jeziorem Stawno. Do dnia dzisiejszego był termin złożenia wniosku przez Wielkopolską Spółkę Gazowniczą kompletu dokumentów niezbędnych do podpisania umowy na dofinansowanie gazyfikacji północnej części gminy.

 Spółka wystąpiła do Marszałka i taką zgodę najprawdopodobniej otrzyma o przedłużenie terminu o kolejny miesiąc ponieważ na dzień dzisiejszy nie jest w stanie spełnić wszystkich warunków co oczywiście nie jest winą Spółki. Poza tym chcę zapewnić, że wszystko dobrze i sprawnie działa. Nasze jednostki zupełnie nieźle sobie radzą.

Ad.5.   

Pan Matyja – zatrzymam się dzisiaj nad jednym punktem - uwaga moja dotyczy funduszu sołeckiego a konkretnie organizacji ze środków tego funduszu trzech świąt tj: Dzień Dziecka, Dzień Kobiet oraz Święto Plonów. Moim zdaniem przeznaczenie 10% środków na organizację w/w świąt z całego funduszu jakim dysponuje sołectwo to za mało.

Przewodniczący p.Szczepanik –  sposób naliczania pieniędzy sołeckich jak również zasady ich wydatkowania zawarte są w ustawie.

Radny p.Bil – moje pytanie dyżurne tzn. wracam do wycinki drzew. Pytanie kieruję do p.burmistrza i p.przewodniczącego a chodzi mianowicie o takie miejscowości jak Sarnik, Niesporowice, Jagów i nie wiem czy została zgłoszona przez sołtysa z Wierzchna wycinka takiej starej topoli, która stoi na wysokości wjazdu do folwarku w Łyskowie. Chciałbym wiedzieć czy coś się w tej materii zmieni.

Kolejna sprawa dotyczy powiadamiania i wręczania dla radnych materiałów na sesję /projekty uchwał/  oraz wprowadzanie dodatkowych punktów do porządku obrad według mnie stosowana praktyka jest nieprawidłowa – przepisy są różnie interpretowane. Powołując się na wyrok Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Krakowie /wyrok został odczytany/ radny przedstawił swoje stanowisko w sprawie. Co do zmiany porządku obrad zacytował art.20 ust.1a ustawy o samorządzie terytorialnym.

 

Radny p.Łyszyk – kilka zapytań chciałbym złożyć odnośnie naszej sytuacji  budżetowej i finansowej miasta.  Zapytania dotyczą:

- inwestycji obiektów sportowych w Pełczycach oraz obiektów wielofunkcyjnych na terenie gminy,

- inwestycji wodociągu, kanalizacji oraz przedszkola w Pełczycach,

- lokowania nowych inwestycji i podejmowania decyzji dotyczących terenów inwestycyjnych i przemysłowych.

 

Powyższe zapytania kieruję na piśmie na ręce p.Przewodniczącego /zapytania zostały odczytane/.

Jeśli chodzi o umieszczanie informacji na stronie internetowej urzędu /BIP/ stwierdzam, że wiele się poprawiło, tutaj trzeba pochwalić. Na stronie ukazuje się wiele ważnych rzeczy z którymi mieszkańcy mogą się zapoznać.                                                                          

Na koniec prośba do p.Przewodniczącego proszę o odpowiedź na piśmie w sprawie, której sześciu radnych w dniu 23 lutego br. zwróciło się z prośbą o udostępnienie samochodu ponieważ Pana odpowiedź ustna udzielona na wspólnym posiedzeniu w dniu 25 marca br.  nas nie zadowala. Nadmieniam, iż prośba dotyczyła możliwości objazdu przez radnych terenu gminy.

Przewodniczący p.Szczepanik – z przykrością stwierdzam, że po raz kolejny radny p.Łyszyk źle wybrał adresata ponieważ wykonawcą budżetu gminy jest Burmistrz a nie Przewodniczący Rady. Proponuję zapoznać się z przepisami i zgodnie z nimi kierować zapytania. Chcę powiedzieć, że większość odpowiedzi na postawione pytania radny p.Łyszyk znajdzie w otrzymanej informacji o przebiegu wykonania budżetu gminy Pełczyce.

 

Sołtys p.Paolicelli – jest to pierwsza sesja po tragedii jaka miała miejsce na terenie naszej gminy a dotyczyła utonięcia małego chłopca nad jeziorem Panieńskim. W związku z tą tragedią apeluję, aby nasza gmina opracowała ,,Program Profilaktyki i Opieki Nad Dzieckiem,,. Taki program jest potrzebny szczególnie w środowisku popegerowskim. Opracowany dokument pozwoliłby na stworzenie zintegrowanego systemu pomocy skierowanego ku całej rodzinie oraz zwiększenia efektywności działań podmiotów tj. Ośrodek Pomocy Społecznej czy Policja.

Druga sprawa – to dziękuję za przekazanie informacji o sesji na tablicę ogłoszeń.

W tym miejscu chcę prosić, aby na kolejne sesje sołtysi  z zaproszeniem na sesję otrzymywali komplet dokumentów wraz z projektami uchwał.

Trzecia sprawa to – proszę p.burmistrza o przygotowanie informacji dla mieszkańców przypominającej właścicielom posesji o obowiązku czyszczenia rowów melioracyjnych przebiegających przez ich działki.    

 

Ad. 6.

Radny p.Bil – co stanowi zapisaną kwotę w załączniku nr 2 w wysokości – 1.104.057 pod hasłem pozostała działalność.

 

Skarbnik p.Zawłocka – jest to zadanie inwestycyjne pn.,, Instalacja urządzeń pozyskujących energię ze źródeł odnawialnych pod potrzeby zaopatrzenia w ciepło obiektów użyteczności publicznej w gminie Pełczyce,,. Zapis jest zgodny z klasyfikacją.

 

  Uchwała Nr V/17/11w sprawie zmiany budżetu

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad. 7.

 

  Uchwała Nr V/18/11w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej

została przyjęta jednogłośnie.

 

 Ad.8.

 

  Uchwała Nr V/19/11w sprawie inkasa podatków i opłat lokalnych 

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.9.

Burmistrz – chciałbym nawiązać do pytania, które zostało zgłoszone przez p.Matyję – tłumaczyłem już p.Sołtysowi, że środki funduszu przeznacza się na realizację przedsięwzięć, które zgłoszone we wniosku są zadaniami własnymi, służą poprawie warunków życia mieszkańców i są zgodne ze strategią rozwoju gminy. W naszym przypadku zwrotowi podlega 30%.

 

  Uchwała Nr V/20/11w sprawie wyrażenia zgody na wyodrębnienie w budżecie gminy środków stanowiących fundusz sołecki     

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.10.

Radny p.Bil – nie będę chyba złośliwy jak powiem, że w tej kadencji to już trzeci kredyt bo obligacje to też pewnego rodzaju kredyt. W związku z powyższym chcę złożyć oświadczenie na ręce p.Przewodniczącego /oświadczenie zostało odczytane/ dotyczące Programu Termomodernizacji Budynków. Uważam, że finansowanie środków z kredytu w prywatne lokale w obecnym i przyszłym budżecie za nieuzasadnione. Sprzeciw mój nie dotyczy budynków, których właścicielem jest gmina.

 

Radny p.Zawłocki – chciałem wrócić do oświadczenia złożonego przez p.Bila – zgłaszam stanowczy protest z tego tytułu. Nie wiem dlaczego p.Bil uważa, że byli pracownicy PRG-ów są gorsi od mieszkańców miasta. Byłych pracowników PGR jako jedyną grupę zawodową potraktowano bardzo źle. Chcę powiedzieć, że ludzie Ci mają prawo uczestniczyć w podziale środków z podatków. Źle się dzieje, że próbuje się traktować tych ludzi jako zło konieczne. Dlatego dziwię się, że p.Bil jako były pracownik PGR coś takiego podnosi. To bardzo przykre.

Radny p.Bil – jest konkretny powód bo w tej sprawie zaciągnięty zostanie kredyt. Stawianie tej sprawy, że coś się komuś należy owszem ale nie z budżetu gminy. Chcę powiedzieć, że stoję na straży budżetu, który pęka w szwach.

Przewodniczący p.Szczepanik – sprawa byłych pracowników PGR nigdy nie została załatwiona do końca. Cieszy mnie optymizm p.Bila, że ci ludzie byli pracownicy PGR i ich dzieci świetnie sobie radzą. Niestety nie jest to prawdą bo bezrobocie w tym gronie sięga 30% a więc nie mają Ci ludzie z czego żyć a my chcemy żeby równomiernie ponosili koszty.

Burmistrz – w woli uspokojenia – budżet nie pęka, budżet ma się dobrze jest cały, pracujemy nad nim i chcemy zapewnić, że wszystko to co wypracowujemy przy wspólnym udziału jest kierowane do wszystkich środowisk naszej gminy.

 

  Uchwała Nr V/21/11w sprawie emisji obligacji Gminy Pełczyce oraz zasad ich zbywania, nabywania i wykupu              

została przyjęta 13 głosami. przy 2 wstrzymujących się

 

Ad.11.

Radny p.Łyszyk – chcę tylko dopowiedzieć, że bardzo bym prosił na przyszłość bo temat ten jest już właściwie skończony jeśli chodzi o wydatkowanie, ale żeby w przyszłości docierać do wszystkich organizacji tych nowo powstałych też bo często się o nich zapomina.

Burmistrz – przypomnę p.Łyszykowi, że to w momencie przygotowywania, opracowywania budżetu środki zapisywane są pod potrzeby te, które uznaje Rada, że dysponentem budżetu jest Burmistrz i sama istota funkcjonowania czy działania jakiejkolwiek organizacji jeszcze nie znaczy, że budżet ma być dedykowany w stronę tej organizacji. My już na etapie opracowywania wiemy na co chcemy przeznaczyć środki.

 

  Uchwała Nr V/22/11w sprawie programu współpracy na 2011 rok Gminy Pełczyce z organizacjami pozarządowymi i innymi uprawnionymi podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego     

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.12.

Radny p.Łyszyk – sprawę poruszałem już na wspólnym posiedzeniu komisji – uważam, że projekt który powstał jest dobrym projektem bo ma za zadanie ochronę naszego środowiska a myślę, że wszyscy do tego dążymy bo środowisko należy chronić poprzez różnego rodzaju działania ale także i różnego rodzaju inwestycje. Zatwierdzone plany powinny być umieszczone na stronie internetowej aby mieszkańcy mogli się z nimi zapoznać. Druga sprawa – to chciałbym się odnieść do sprawy oszczędności chodzi o pompy ciepła. Są one instalowane w różnych miejscach są to świetlice czy remizy. Chciałem zauważyć, że niektóre ładnie się promują jak Jarosławsko czy Bukwica. Należy się cieszyć, że obiekt w Jarosławsku tak ładnie wygląda.

 

  Uchwała Nr V/23/11w sprawie zatwierdzenia ,,Programu Ochrony Środowiska dla Miasta i Gminy Pełczyce na lata 2010-2013 z perspektywą do roku 2017,,.                

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.13.

Radny p.Łyszyk –  odniosę się jeszcze do wcześniejszego tematu bo zapomniałem powiedzieć o pompach ciepła moja uwaga dotyczy zabezpieczeń, które znajdują się na zewnątrz poza licznikowe przy odbiorze były tez odpowiednio zabezpieczone dlatego, że każdy może je wyłączyć i wtedy pompa przestaje działać i może dojść do awarii.

Wracając do omawianego projektu uchwały uważam, że Plan Gospodarki Odpadami to też dobry program i należy go zatwierdzić.

Jedna ważna rzecz do zrobienia – to toaleta publiczna w mieście, której dziś brakuje. Należy coś w tej sprawie zrobić aby ludzie przyjezdni mogli załatwić swoje potrzeby fizjologiczne.

 

  Uchwała Nr V/24/11w sprawie zatwierdzenia ,,Planu Gospodarki Odpadami dla Miasta i Gminy Pełczyce na lata 2010-2013 z perspektywą do roku 2017,,                        

została przyjęta jednogłośnie.

 

Od tego momentu głosuje - 14  radnych

 

Ad.14.

 

  Uchwała Nr V/25/11w sprawie przystąpienia do sporządzenia zmiany studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy Pełczyce                               

została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad.15.

 

  Uchwała Nr V/26/11w sprawie sprostowania udziału we współwłasności nieruchomości                                        

została przyjęta jednogłośnie.

 

 

Ad.16.

  Uchwała Nr V/27/11w sprawie zmiany uchwały nr XIX/124/08 Rady Miejskiej w Pełczycach z dnia 19 listopada 2008r. w sprawie przystąpienia Gminy Pełczyce do Stowarzyszenia ,,Lider Pojezierza,,                                            

została przyjęta jednogłośnie.

Ad.17.

Radny p.Łyszyk – prośba żeby na przyszłość taki projekt uchwały był wcześniej przygotowany ponieważ dziś musimy zatwierdzić coś co zostało już dokonane.

 

Burmistrz – p.Łyszyk proszę nie iść tą drogą, która do niczego nie prowadzi. Droga, która ma być drogą propagandową bo tak jest odbierana. Tej propagandy naprawdę nie da się słuchać. Myślę, że przychodzenie tutaj i mówienie tego co wszyscy wiedzą nie ma najmniejszego sensu. Prosiłbym abyśmy tutaj zajęli się sprawami bardzo rzeczowo i sensownie żeby tego czasu nie tracić i żeby zainteresowanie nas wszystkich było praktycznie związane z daną problematyką. Chcę  po raz kolejny  przypomnieć, że to domeną komisji d/s rozwiązywania problemów alkoholowych jest przygotowywanie tego programu oraz dokonywanie podziału tego budżetu. Przez 20 lat było to sankcjonowane przez Radę Miejską. Proszę przyjąć to do wiadomości i nie prosić o rzeczy oczywiste.

 

Radny p.Łyszyk – chciałem podkreślić, że nie mam nic przeciwko podziałowi tych środków ale uważam, że pewne zasady powinny być zachowane.

 

  Uchwała Nr V/28/11w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2011 rok                                                         

została przyjęta jednogłośnie.

 

Ad.18.

Burmistrz – odnosząc się do zapytania radnego p.Bila /wycinka drzew/  to pytanie już padało tylko prezentowanie tego pytania tutaj na sesji to kolejny raz chcę powiedzieć nie jest miejscem właściwym. Adresatem co doskonale Pan wie jest Starosta Powiatu i tam powinny być kierowane te zapytania. Jeżeli są jakieś zastrzeżenia co do funkcjonowania naszego Urzędu Miejskiego to bardzo proszę o ich przedstawienie i wtedy będziemy mogli dyskutować. Naszą wspólną sprawą powinno być zabieganie o to żeby w końcu to zrealizować. Chce Pana zapewnić, że w Sarniku trzy dni temu rozpoczęły się prace po dwóch latach naszych próśb i wniosków ale się rozpoczęły. Natomiast moja poprzednia wypowiedź odnosiła się do możliwości wykorzystywania wszystkich tych ludzi, którzy tam w Powiecie o gminie Pełczyce pamiętają bo przecież się z niej wywodzą. Mam na myśli Pana Starostę oraz

Przewodniczącego Rady Powiatu.

 

Co do tej wykładni prawnej, którą Pan przytoczył to tak nie bardzo potrafię odnieść to do tematyki naszych spotkań. Wykładnia tego sądu obowiązuje na terenie działania tego sądu a nie dla gminy Pełczyce. Tutaj u nas wszystkie uchwały na 7 dni przed sesją od nas wychodzą. Zdarza się, że jest taka konieczność i potrzeba aby uchwałę wprowadzić w dniu sesji. Jeżeli jest taka możliwość to zwracam się do radnych i proszę o wprowadzenie jej do porządku obrad. Nie zdarzyło się do tej pory żeby Rada odmówiła by można było z tytułu powagi sprawy szybko reagować na sytuacje zewnętrzne do których musimy się odnieść i które wiążą się z funkcjonowaniem naszej gminy. Z naszej strony nie ma żadnej złośliwości chyba, że z Pana strony jest chęć udowodnienia, że coś co my robimy – robimy złośliwie bo źle nie sądzę.

Problem, który podniósł Pan Paolicelli jest istotnym problemem. O tym smutnym wydarzeniu chciałbym mówić jak najmniej z tytułu samego wydarzenia. Chcę powiedzieć, że rodzina była otoczona wszelką pomocą nie tylko ze strony Ośrodka Pomocy Społecznej ale również ze strony Szkoły. Nie dopatruję się żadnego zaniedbania ze strony organów, które miałyby się tym zajmować. Przypomnieć chcę, że mamy przyjętą uchwałą Rady Strategię Rozwiązywania Problemów Społecznych odnoszącą się do wszelkiej problematyki rodzinnej z ukierunkowaniem na dysfunkcję. Powołany jest Zespół Interdyscyplinarny w skład którego wchodzą przedstawiciele różnych środowisk. Jest Komisja d/s Rozwiązywania Problemów Alkoholowych, która odnosi się do patologii z tytułu nadużywania i walczy z tym problemem.

Co do tematu rowów melioracyjnych oczywiście przygotujemy taką informacje przypominającą właścicielom posesji o obowiązku czyszczenia rowów przebiegających przez ich działki.

Przewodniczący p.Szczepanik – pozostaje jeszcze kwestia odpowiedzi na pisma, które odczytał radny p.Łyszyk. Wszystkie one nie dotyczą ani Rady ani Przewodniczącego Rady. Wykonawcą budżetu jest Burmistrz i na przyszłość proszę pisma kierować pod właściwy adres.  

Przewodniczący Rady M. Szczepanik zamknął Vsesję Rady Miejskiej w Pełczycach.

 

 

Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Miejskiej

Marek Szczepanik

 

Z zapisu magn. sporządziła:

Inspektor M.Rozpędek

-------------------------------------------------------------------

Uwagi do protokołu z dnia 31.03.2011 /V sesja/<----->

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Michał Kasprzak 12-04-2011 11:31
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 12-04-2011
Ostatnia aktualizacja: Michał Kasprzak 22-06-2011 08:29