Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Pełczycach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

Zarządzenie Nr 1/03 w sprawie regulaminu organizacyjnego


 

Z A R Z Ą D Z E N I E N R 1 / 2 0 0 3

 

BURMISTRZA MIASTA I GMINY PEŁCZYCE

 

z dnia 21.01.2003 r.

 

 

 

 

w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy Pełczyce.

 

 

 

 

Na podstawie art. 33 ust. 2 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (tekst jednolity, Dz. U. z 2001 roku Nr 142, poz. 1591/ zmiany Dz. U. z 2002 r. Nr 23, poz. 220, Nr 62 poz. 558, Nr 113 poz. 984, Nr 214 poz. 1806/.

 

 

 

§ 1. Ustalam Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach, stanowiący załącznik do niniejszego zarządzenia, zwany dalej Regulaminem.

 

 

 

§ 2. Traci moc Regulamin Organizacyjny Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach przyjęty Uchwała Nr XVIII/101/96 Rady Miejskiej w Pełczycach z dnia 21 marca 1996 roku.

 

 

 

§ 3. Regulamin wchodzi w życie po upływie 14 dni od ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.

 

 

 

 

 

 

 

Burmistrz Miasta i Gminy

 

Dr Mirosław Kluk

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

§ 1

 

  1.  

    Urząd Miasta i Gminy jest jednostką organizacyjną, przy pomocy której Burmistrz Pełczyc jako organ wykonawczy wykonuje swoją pracę.

 

  1.  

    Kierownikiem Urzędu jest Burmistrz Miasta i Gminy Pełczyce.

 

 

 

§ 2

 

 

Ilekroć w regulaminie jest mowa o:

 

 

- Radzie - należy przez to rozumieć Radę Miejską w Pełczycach;

 

 

- Burmistrzu, Z-cy Burmistrza, Sekretarzu, skarbniku - należy przez to rozumieć Burmistrza Miasta i Gminy Pełczyce, Zastępcę Burmistrza Miasta i Gminy Pełczyce, Skarbnika Miasta i Gminy Pełczyce, Sekretarza Miasta i Gminy Pełczyce;

 

 

- Urzędzie - należy przez to rozumieć Urząd Miasta i Gminy w Pełczycach.

 

 

§ 3

 

 

Regulamin Organizacyjny Urzędu zwany dalej regulaminem określa:

 

  1.  

    Strukturę organizacyjną Urzędu - zał. nr 1 do niniejszego regulaminu.

 

  1.  

    Zasady podziału zadań i kompetencji, pomiędzy kierownictwo Urzędu - szczegółowy podział zadań i kompetencji pomiędzy Burmistrzem, Z-cą Burmistrza, Sekretarzem i skarbnikiem określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

 

 

  1.  

    Zadania i kompetencje poszczególnych referatów.

 

  1.  

    Regulamin obsługi prawnej Urzędu Miasta i gminy - zał. nr 3 do niniejszego regulaminu.

 

 

  1.  

    Zasady i tryb funkcjonowania Urzędu - określone są w Regulaminie Pracy Urzędu, który stanowi załącznik nr 4 do niniejszego regulaminu.

 

  1.  

    Zakres upoważnień udzielonych pracownikom do załatwiania spraw.

 

 

  1.  

    Zasady kontroli wewnętrznej w Urzędzie - załącznik nr 5 do niniejszego regulaminu.

 

 

§ 4

 

 

Urząd realizuje zadania:

 

  1.  

    Zadania własne gminy, wynikające z obowiązujących przepisów.

 

  1.  

    Z zakresu administracji rządowej, których wykonanie zlecono Gminie na mocy obowiązujących ustaw.

 

 

  1.  

    Z zakresu administracji rządowej powierzone samorządowi na podstawie porozumienia zawartego pomiędzy burmistrzem a organem administracji rządowej.

 

  1.  

    Zadania określone w ust. 1 i 2 realizują referaty stosownie do ich merytorycznych zakresów działania.

 

 

 

II STRUKTURA ORGANIZACYJNA URZĘDU

 

 

§ 5

 

  1.  

    W skład Urzędu wchodzą następujące referaty:

 

 

1/ Referat Organizacyjny (RO)

 

 

2/ Referat Finansowy (RF)

 

 

3/ Referat Budownictwa (RB)

 

 

4/ Referat Rolnictwa (RR)

 

 

5/ Urząd Stanu Cywilnego (USC)

 

 

6/ Radca Prawny (RP)

 

 

7/ Gminny Ośrodek Informacji Europejskiej i Promocji Gminy (GOI)

 

  1.  

    Strukturę organizacyjną określa schemat struktury organizacyjnej (wykaz komórek organizacyjnych i etatów) stanowiący załącznik nr 1 do niniejszego regulaminu. W uzasadnionych przypadkach Burmistrz może zwiększyć ilość etatów.

 

 

 

 

§ 6

  1.  

    Wewnątrz referatów nie tworzy się komórek organizacyjnych, lecz wyłącznie stanowiska pracy.

 

  1.  

    Podziału zadań pomiędzy referaty i stanowiska pracy dokonuje kierownik Urzędu na wniosek Sekretarza.

 

 

 

§ 7

 

  1.  

    Pracą referatów kierują kierownicy referatów.

 

  1.  

    Kierownik referatu organizuje pracę referatu oraz kontroluje wykonania zadań realizowanych przez poszczególnych pracowników.

 

 

 

III ZASADY PODZIAŁU ZADAŃ I KOMPETENCJI POMIĘDZY KIEROWNICTWO URZĘDU

 

 

§ 8

 

 

Burmistrz jest kierownikiem Urzędu i zwierzchnikiem służbowym pracowników Urzędu oraz kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.

 

 

§ 9

 

 

Burmistrz kieruje pracą Urzędu przy pomocy Z-cy Burmistrza, Sekretarza, Skarbnika i Kierowników Referatów.

 

 

§ 10

 

 

Sekretarz zapewnia sprawne funkcjonowanie Urzędu oraz organizuje pracę Urzędu, w tym zakresie nadzoruje działalność referatów.

 

 

§ 11

 

 

Szczegółowy podział zadań pomiędzy Burmistrza, Z-cę Burmistrza, Sekretarza i Skarbnika określa załącznik nr 2 do niniejszego regulaminu.

 

 

IV ZADANIA I KOMPETENCJE POSZCZEGÓLNYCH REFERATÓW

 

 

§ 12

 

 

Do zadań ogólnych wszystkich referatów należy:

 

  1.  

    Przygotowywanie projektów uchwał, materiałów, sprawozdań i analiz dla potrzeb Rady i Burmistrza,

 

  1.  

    Realizacja zadań wynikających z postanowień uchwał Rady oraz zarządzeń Burmistrza,

 

 

  1.  

    Opracowywanie projektów planów społeczno - gospodarczych rozwoju Gminy i budżetu gminy w części dotyczącej ich zakresu działania,

 

  1.  

    Współdziałanie z innymi komórkami Urzędu oraz organizacjami społecznymi, zawodowymi i gospodarczymi,

 

 

  1.  

    Współpraca z komisjami Rady w zakresie kompetencji referatu,

 

  1.  

    Rozpatrywanie i załatwianie interpelacji i wniosków radnych oraz skarg i wniosków mieszkańców,

 

 

  1.  

    Przygotowywanie projektów decyzji administracyjnych,

 

  1.  

    Przygotowywanie okresowych ocen, analiz, informacji oraz sprawozdań w ramach prowadzonych prac,

 

 

  1.  

    Wykonywanie na polecenie Burmistrza innych zadań w sprawach nie objętych zakresem działania referatów.

 

 

§ 13

 

  1.  

    Zapewnienie sprawnego funkcjonowania i organizacji pracy Urzędu,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw osobowych pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych,

 

 

  1.  

    Obsługa Rady i komisji Rady,

 

  1.  

    Nadzór nad rozpatrywaniem skarg i wniosków mieszkańców gminy oraz interpelacji i wniosków radnych,

 

 

  1.  

    Nadzór nad wykonywaniem uchwał organów Rady,

 

  1.  

    Prowadzenie i udostępnianie obywatelom zbioru przepisów prawnych,

 

 

  1.  

    Czuwanie nad sprawnym obiegiem dokumentów i korespondencji w Urzędzie,

 

 

  1.  

    Realizacja zadań związanych z upowszechnieniem kultury, kultury fizycznej, turystyki i wypoczynku.

 

  1.  

    Prowadzenie spraw wynikających z nadzoru nad sołectwami,

 

 

  1.  

    Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o zatrudnieniu i przeciwdziałaniu bezrobociu,

 

  1.  

    Załatwianie spraw związanych z wydawaniem dowodów osobistych,

 

 

  1.  

    Prowadzenie ewidencji ludności, wydawania decyzji o zameldowaniu i wymeldowaniu,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o działalności gospodarczej,

 

 

  1.  

    Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych,

 

  1.  

    Załatwianie spraw związanych z przepisami o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi,

 

 

  1.  

    Prowadzenie stałego rejestru wyborców,

 

  1.  

    Obsługa komisji wyborczych,

 

 

  1.  

    Realizacja zadań z zakresu ochrony przeciwpożarowej,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw wynikających z przepisów o powszechnym obowiązku obrony i obrony cywilnej,

 

 

  1.  

    Prowadzenie kancelarii tajnej,

 

  1.  

    Nadzór i organizacja dowozu dzieci do szkół,

 

 

  1.  

    Współpraca z Kuratorium Oświaty w zakresie nadzoru pedagogicznego nad podległymi placówkami,

 

  1.  

    Współorganizowanie i inspirowanie do aktywnego i twórczego uczestnictwa w życiu kulturalnym środowiska,

 

 

  1.  

    Koordynowanie prac związanych z upamiętnianiem rocznic narodowych i innych świąt patriotycznych,

 

  1.  

    Współpraca z urzędami, instytucjami i organizacjami w zakresie spraw prowadzonych przez referat.

 

 

 

§ 14

 

 

Do zadań i kompetencji Referatu Finansowego należy:

 

  1.  

    Opracowywanie projektu uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu,

 

  1.  

    Prowadzenie rachunkowości Urzędu,

 

 

  1.  

    Windykacja należności majątkowych Gminy,

 

  1.  

    Sporządzanie zbiorczej i jednostkowej sprawozdawczości budżetowej Gminy oraz bilansów,

 

 

  1.  

    Ewidencja wartości majątku Urzędu,

 

  1.  

    Prowadzenie rachunkowości podatków i opłat lokalnych,

 

 

  1.  

    Prowadzenie rachunkowości gminnych funduszy celowych, obsługa kredytów bankowych i pożyczek z funduszy pozabudżetowych,

 

  1.  

    Obsługa finansowa programów współfinansowanych ze środków zewnętrznych,

 

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z dokonywaniem wymiaru podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z ulgami, odroczeniami i umorzeniami w zakresie podatków i opłat lokalnych oraz opłaty skarbowej,

 

 

  1.  

    Kontrola podatkowa w zakresie określonym odrębnymi przepisami,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw w zakresie należności podatkowych, dla których organem podatkowym są urzędy skarbowe, a które stanowią dochody podatkowe budżetu Gminy,

 

 

  1.  

    Planowanie i realizacja wydatków osobowych Urzędu,

 

  1.  

    Windykacja należności z tytułu podatku od nieruchomości, dochodów majątkowych, z tytułu wieczystego użytkowania gruntu i dzierżawy,

 

 

  1.  

    Współpraca z RIO,

 

  1.  

    Współpraca z dysponentami budżetu (szkoły itp.),

 

 

  1.  

    Rozliczanie VAT, prowadzenie spraw płac i ZUS pracowników Urzędu.

 

 

§ 15

 

 

Do zadań kompetencji Referatu Budownictwa należy:

 

  1.  

    Przygotowywanie, realizacja i rozliczanie inwestycji, których inwestorem jest Gmina,

 

  1.  

    Realizacja spraw związanych ze współfinansowaniem inwestycji gminnych,

 

 

  1.  

    Opracowywanie projektów dotyczących strategii inwestycyjnej gminy, projektów wieloletnich programów inwestycyjnych i rocznych planów inwestycji i remontów w tym inwestycji związanych z budową, utrzymaniem i ochroną dróg oraz obiektów mostowych,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem, organizacją i przeprowadzeniem przetargów,

 

 

  1.  

    Realizacja polityki mieszkaniowej Gminy,

 

  1.  

    Sprawy dodatków mieszkaniowych,

 

 

  1.  

    Wdrażanie programów pomocowych w tym współfinansowanych ze środków Unii Europejskiej,

 

  1.  

    Bieżące funkcjonowanie infrastruktury technicznej Gminy, koordynowanie działań w zakresie gospodarki energetycznej, cieplnej, gazowniczej oraz telekomunikacji,

 

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z zajęciem pasa drogowego oraz reklam umieszczanych w pasie drogowym,

 

  1.  

    Prowadzenie ewidencji dróg,

 

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z gospodarowaniem nieruchomości Gminy,

 

  1.  

    Regulacja stanów prawnych nieruchomości,

 

 

  1.  

    Komunalizacja mienia,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z przygotowaniem podziałów nieruchomości stanowiących własność Gminy,

 

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z pierwokupami, wywłaszczeniami oraz zwrotami wywłaszczonych nieruchomości,

 

  1.  

    Przygotowanie do sprzedaży budynków i lokali będących w zasobach Gminy,

 

 

  1.  

    Ustalenie opłat adiacenckich,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic i placów, nadawanie nieruchomościom numeracji porządkowej,

 

 

  1.  

    Inicjowanie zmian w planie zagospodarowania przestrzennego Gminy,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym w zakresie realizacji planu zagospodarowania przestrzennego.

 

  1.  

    Prowadzenie spraw związanych z wydawaniem decyzji w sprawie warunków zabudowy i zagospodarowanie terenu,

 

 

  1.  

    Ochrona i ewidencja dóbr kultury,

 

 

§ 16

 

 

Do zadań i kompetencji Referatu Rolnictwa należy:

 

  1.  

    Wydawanie zaświadczeń potwierdzających:

 

- pracę w gospodarstwie rolnym,

 

- prowadzenia gospodarstwa rolnego,

 

  1.  

    Prowadzenie statystyki w zakresie:

 

- rolnictwa /szacunki plonów, zbiorów, przezimowania upraw rolnych, wielkości produkcji zwierzęcej/,

 

- leśnictwa /nasadzenia i wycinka/,

 

- gospodarki wodno-ściekowej,

 

- gospodarki odpadami,

 

- ochrony środowiska,

 

  1.  

    Prowadzenie spraw dotyczących wniosków w sprawach wydawania zezwoleń na wycinkę drzew i krzewów /praca w terenie tj. ocena stanu botanicznego drzew i krzewów, ocena zasadności i konieczności wycinki oraz przygotowanie decyzji/,

 

  1.  

    W zakresie melioracji:

 

- prowadzenie ewidencji urządzeń melioracji szczegółowych,

 

- ocena stanu technicznego oraz prawidłowości działania urządzeń,

 

- aktualizacja danych,

 

- podejmowanie działań w zakresie poprawy działania urządzeń,

 

 

5. Wydawanie zezwoleń na hodowlę i utrzymywanie psów ras uznanych za agresywne,

 

 

6. Opiniowanie podań - wniosków w zakresie rolnictwa, leśnictwa o ochrony środowiska,

 

 

7. Bezpośrednia współpraca Referatu Rolnictwa z Referatem Budownictwa oraz Referatem Finansowym w zakresie podatków oraz wykonywania wniosków o finansowanie inwestycji w zakresie ochrony środowiska i gospodarki wodnej,

 

 

8. W zakresie gospodarki odpadami:

 

- ewidencja dzikich wysypisk śmieci,

 

- inspirowanie działań zmniejszających zanieczyszczenia powierzchni ziemi i wód,

 

 

9. W zakresie pszczelarstwa i ochrony roślin:

 

- prowadzenie ewidencji właścicieli pasiek,

 

- prowadzenie ewidencji właścicieli opryskiwaczy,

 

- przekazywanie komunikatów WIOR o terminach wykonywania zabiegów ochrony roślin,

 

- przekazywanie informacji nt. lokalizacji pasiek pszczelich do sołectw, większych gospodarstw indywidualnych oraz zarządów spółek,

 

- współdziałanie z WIOR w zakresie organizacji szkoleń rolników w zakresie stosowania środków ochrony roślin,

 

 

10. Wykonywanie i opracowywanie wypisów z ewidencji gruntów dla potrzeb Urzędu i Referatu Rolnictwa,

 

 

11. Prowadzenie ewidencji gruntów rolnych i działek rolnych:

 

- wykonywanie odpisów,

 

- wydawanie zaświadczeń,

 

- aktualizacja danych,

 

 

12. Przygotowanie dokumentów oraz wydawanie zaświadczeń do nieodpłatnego otrzymania bonów paliwowych przez podatników podatku gruntowego.

 

 

13. Inne zadania:

 

- zlecone przez Burmistrza M i G,

 

- zlecone przez Starostwo,

 

- zlecone przez służby działające na rzecz rolnictwa terenu M i G Pełczyce /jednostki skupowe, ARR, ANR, ARiMR/,

 

 

14. Współdziałanie z ZGK i M oraz Spółdzielniami Mieszkaniowymi w zakresie ochrony środowiska :

 

-ochrona powierzchni ziemi i wód przed zanieczyszczeniami,

 

- gospodarka odpadami komunalnymi,

 

-gospodarka wodno - ściekowa,

 

-ochrona powietrza atmosferycznego.

 

 

 

§ 17

 

 

Do zadań i kompetencji Urzędu stanu cywilnego należy:

 

  1.  

    Prowadzenie spraw wynikających z przepisów prawa o aktach stanu cywilnego oraz kodeksu rodzinnego i opiekuńczego, a w szczególności dot. narodzin, małżeństwa oraz zgonu obywateli.

 

  1.  

    Wydawanie dokumentów tożsamości.

 

 

  1.  

    Prowadzenie archiwum Urzędu.

 

 

 

§ 18

 

 

Radca Prawny prowadzi obsługę prawną Urzędu w oparciu o Regulamin obsługi prawnej, który stanowi załącznik nr 3 do niniejszego regulaminu.

 

 

 

§ 19

 

 

Do zadań i kompetencji Gminnego Ośrodka Informacji Europejskiej i Promocji Gminy należy :

 

  1.  

    Doradztwo ogólne z zakresu :

  •  

    historii i instytucji Unii Europejskiej,

  •  

    programów pomocowych dla zainteresowanych grup społecznych,

  •  

    ochrona środowiska,

  •  

    wspólnej polityki rolnej UE,

  •  

    informacji dotyczącej państw członkowskich i stowarzyszonych,

  •  

    polityki edukacyjnej,

  •  

    prawa pracy UE,

  •  

    świadczeń socjalnych, emerytur, rent w UE,

  •  

    współpracy policyjnej i sądowej w sprawach karnych w UE

  •  

    szans i zagrożeń państw stowarzyszonych w UE oraz wszystkie inne zagadnienia dotyczące problematyki Unijnej.

 

  1.  

    Współpraca z lokalnymi jednostkami oświaty - pomoc w wymianie młodzieży , współpraca ze szkolnymi Klubami Europejskimi.

 

  1.  

    Współpraca ze stowarzyszeniami, organizacjami i sołectwami działającymi na obszarze Gminy.

 

 

  1.  

    Inicjowanie i rozwijanie stosunków partnerskich z krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

 

  1.  

    Współpraca z innymi gminami w ramach euroregionu `' Pomerania''.

 

 

  1.  

    Tworzenie i aktualizacja bazy danych dotyczących aktualnej liczby miejsc noclegowych i ofert żywieniowych.

 

  1.  

    Projektowanie i dystrybucja ulotek, folderów i broszur poświęconych propagowaniu walorów turystycznych Gminy oraz materiałów promocyjnych.

 

 

  1.  

    Public relations - tworzenie wizerunku Gminy w mediach.

 

  1.  

    Stworzenie i aktualizowanie witryny internatowej OIEiPG.

 

 

  1.  

    Promocja organizowanych imprez na skalę ogólnokrajową.

 

  1.  

    Współpraca z bliźniaczymi ośrodkami na terenie kraju.

 

 

 

§ 20

 

 

 

Prowadzenie spraw z zakresu administracji publicznej może być powierzona na podstawie uchwały Rady organom wykonawczym gminnych jednostek organizacyjnych określonych w statucie Gminy oraz organom gminnych jednostek pomocniczych.

 

 

 

V ZASADY I TRYB FUNKCJONOWANIA URZĘDU

 

 

 

§ 21

 

  1.  

    Kierownicy referatów odpowiedzialni są przed Burmistrzem za sprawy i zgodne z prawem funkcjonowanie referatu.

 

  1.  

    Kierownicy referatów pełnią nadzór nad wypełnianiem obowiązków służbowych przez podległych pracowników.

 

  1.  

    W przypadku, gdy kierujący referatem, nie może pełnić swych obowiązków z powodu urlopu, choroby lub innych przyczyn, zastępuje go wyznaczony przez niego pracownik.

 

 

 

§ 22

 

 

 

Zasady i tryb postępowania ze sprawami wniesionymi do Urzędu, regulują Kodeks Postępowania Administracyjnego, Instrukcja Kancelaryjna oraz przepisy szczególne dotyczące prowadzenia określonych spraw.

 

 

 

§ 23

 

 

 

Zasady i tryb funkcjonowania Urzędu ściśle określone są w regulaminie Pracy Urzędu, który stanowi załącznik Nr 4 do niniejszego regulaminu.

 

 

 

 

VI ZAKRES UPOWAŻNIEŃ UDZIELONYCH PRACOWNIKOM DO ZAŁATWIENIA SPRAW

 

 

 

§ 24

 

 

 

Pisma i delegacje wychodzące z Urzędu podpisuje Burmistrz lub osoba upoważniona.

 

 

 

§ 25

 

 

Burmistrz może udzielić kierownikowi referatu lub pracownikowi pełnomocnictwa do wydawania decyzji administracyjnych lub pełnomocnictw do jednorazowych czynności. Pełnomocnictwo winno być udzielone na piśmie.

 

§ 26

 

 

 

Upoważnienia i obowiązki radcy prawnego w zakresie obsługi prawnej określa ustawa z dnia 16 lipca 1982 roku o radcach prawnych ( Dz. U. Nr 19, poz. 145 z poźn. zm.)

 

 

 

 

VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

 

§ 26

 

 

 

Niniejszy regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 1

 

Do Regulaminu Organizacyjnego

 

Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach

 


 

0x08 graphic
0x01 graphic

 


 

Załącznik Nr 2

 

Do Regulaminu Organizacyjnego

 

Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach

 

 

 

 

 

PODZIAŁ ZADAŃ I KOMPETENCJI POMIĘDZY KIEROWNICTWEM URZĘDU

 

 

 

I. Burmistrz - stanowisko z wyboru. Wykonuje zadania wynikające z ustawy o samorządzie terytorialnym oraz innych przepisów określających status Burmistrza.

 

 

 

KOMPETENCJE I ZADANIA BURMISTRZA:

 

  1.  

    Jest kierownikiem Urzędu w rozumieniu kodeksu pracy, nawiązuje stosunek pracy z pracownikami powołanymi, mianowanymi i zatrudnianymi na podstawie umowy o pracę,

 

  1.  

    Kieruje bieżącymi sprawami Gminy,

 

 

  1.  

    Reprezentuje Gminę na zewnątrz i prowadzi negocjacje w sprawach dotyczących Gminy,

 

  1.  

    Nadzoruje realizację budżetu,

 

 

  1.  

    Wydaje decyzje administracyjne w sprawach indywidualnych z zakresu administracji publicznej,

 

  1.  

    Udziela pełnomocnictwa kierownikom lub pracownikom w sprawach należących do jego wyłącznej kompetencji,

 

 

  1.  

    Jest trenowanym szefem obrony cywilnej,

 

  1.  

    Burmistrz ma prawo wglądu w dokumenty sołectwa oraz wstępu do pomieszczeń i budynków należących do sołectwa,

 

 

  1.  

    Powołuje rzecznika dyscyplinarnego w sprawie dyscyplinarnej,

 

  1.  

    Wydaje zarządzenia wprowadzające w życie regulaminy dotyczące działalności Urzędu np. instrukcje obiegu dokumentów, instrukcję archiwizacyjną, regulamin funduszu świadczeń socjalnych, ochronie informacji niejawnych,

 

 

  1.  

    Burmistrz sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością:

  •  

    Zastępcy Burmistrza

  •  

    Sekretarza

  •  

    Skarbnika

  •  

    Kierowników

  •  

    Referatów

  •  

    Kierownika USC

  •  

    Radcy Prawnego

  •  

    Inspektora ds. obrony cywilnej, spraw wojskowych i OSP

  •  

    Gminnych jednostek organizacyjnych.

 

  1.  

    Burmistrz powierza prowadzenie określonych spraw Z- cy Burmistrza i Sekretarzowi.

 

  1.  

    Z- ca Burmistrza podejmuje czynności kierownika Urzędu pod nieobecność Burmistrza lub wynikającej z innych przyczyn niemożności i pełnienia obowiązków przez Burmistrza.

 

 

  1.  

    Burmistrz może upoważnić swojego Z- cę lub innych pracowników Urzędu do wydawania decyzji administracyjnych w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.

 

 

 

II. SEKRETARZ

 

 

ZADANIA I KOMPETENCJE SEKRETARZA:

 

  1.  

    Wykonuje w imieniu Burmistrza funkcje kierownika administracyjnego Urzędu w zakresie:

 

  •  

    opracowuje projekt regulaminu organizacyjnego Urzędu oraz uaktualnia go w miarę potrzeby,

  •  

    opracowuje zakresy czynności dla kierowników referatów oraz dla poszczególnych stanowisk pracy,

  •  

    sprawuje nadzór nad organizacją pracy w Urzędzie,

  •  

    prezentuje nowoprzyjętych pracowników,

  •  

    nadzoruje sprawy kadrowe,

  •  

    rozstrzyga spory kompetencyjne między pracownikami,

  •  

    dba o podnoszenie kwalifikacji pracowników,

  •  

    prowadzi kontrolę wewnętrzną Urzędu,

  •  

    dba o wygląd budynku i jego otoczenia,

  •  

    planuje koszty utrzymania Urzędu,

  •  

    wykonuje obowiązki w granicach udzielonego mu pełnomocnictwa przez Burmistrza,

  •  

    prowadzi i bierze udział w pracach związanych z wyborami do Sejemu i Senatu, Prezydenta RP, rady gminy, powiatu, sejmiku województwa oraz przeprowadzeniu referendum,

  •  

    pełni funkcję pełnomocnika ochrony informacji niejawnych.

 

  1.  

    Współpracuje z Radą i nadzoruje pracę Biura Rady. Jest odpowiedzialny za właściwe przygotowanie materiałów pod obrady sesji.

 

  1.  

    Prowadzi rejestr i wniosków oraz książkę kontroli,

 

  1.  

    Nadzoruje kompletowanie dokumentacji z prac Rady,

 

  1.  

    Prowadzi sprawy Gminy powierzone przez Burmistrza,

 

  1.  

    Sprawuje bezpośredni nadzór nad działalnością następujących referatów:

  •  

    Referatu Organizacyjnego

  •  

    Referatu Budownictwa

  •  

    Referatu Rolnictwa

  •  

    W czasie nieobecności Burmistrza USC

  •  

    Radcy Prawnego

  •  

    Gminnego Ośrodka Informacji Europejskiej i Promocji Gminy.

 

 

  1.  

    SKARBNIK

 

 

ZADANIA I KOMPETENCJE SKARBNIKA:

 

  1.  

    Realizuje budżet Gminy

 

 

  1.  

    Przekazuje kierownikom referatów ( lub pracownikom ) oraz kierownikom podległych jednostek wytyczne oraz dane niezbędne do opracowania projektu planu budżetowego.

 

  1.  

    Przygotowuje projekt budżetu.

 

  1.  

    Dokonuje analiz budżety i na bieżąco informuje Burmistrza o jego realizacji.

 

  1.  

    Czuwa nad prawidłowym obiegiem informacji dokumentacji finansowej.

 

  1.  

    Realizuje ustawy o dochodach , finansowaniu gmin, o podatkach i opłacie skarbowej.

 

  1.  

    Wykonuje zadania i obowiązki wynikające z rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 2 maja 1991 roku w sprawie praw i obowiązków głównych księgowych budżetów, jednostek budżetowych ( Dz. U. Nr 40, poz. 174 z poźn. zm. )

  2.  

    Sprawuje nadzór nad pracą Referatu Finansowego.

 

 

 

 

VI WYRÓŻNIENIA I NAGRODY

 

 

 

§ 24

 

 

  1.  

    Wyróżnienie otrzymuje pracownik tylko wówczas, kiedy poza obowiązkami wynikającymi z przydzielonych mu zadań:

 

 

- wykonuje inne zadania,

 

- przez okres dłuższy niż 2 tygodnie zastępuje innego pracownika,

 

- wykazuje troskę o gminę i mieszkańców,

 

- systematycznie podnosi swoje kwalifikacje,

 

- wykazuje inicjatywę

 

  1.  

    W stosunku do pracowników, którzy nie przestrzegają ustalonego porządku i dyscypliny pracy ora nie wykonują lub wykonują niesumiennie obowiązki stosowane są kary:

 

    1.  

      w stosunku do pracowników z powołania:

 

- pozbawienie dodatku funkcyjnego na ściśle określony czas lub bezterminowo,

 

- odwołanie ze skutkiem natychmiastowym,

 

    1.  

      w stosunku do pracowników mianowanych:

 

- kara porządkowa - upomnienie,

 

- kary dyscyplinarne,

 

- nagana z ostrzeżeniem,

 

- przeniesienie na niższe stanowisko,

 

- wydalenie z pracy w Urzędzie,

 

    1.  

      w stosunku do pracowników zatrudnionych na podstawie umowy o pracę:

 

- kary przewidziane w art. 108 kodeksu pracy tj.

 

- upomnienie,

 

- nagana,

 

- kara pieniężna,

 

- wydalenie z pracy w Urzędzie.

 

 

 

VII POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

§ 25

 

 

Wyposażenie stanowisk pracy w niezbędne materiały oraz sprzęt zapewnia Referat Budownictwa.

 

 

 

§ 26

 

 

Burmistrz przyjmuje mieszkańców raz w tygodniu w wyznaczonym dniu.

 

 

§ 27

 

 

Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

WYKAZ KOMÓREK ORGANIZACYJNYCH I ETATÓW

 

 

 

 

ETATY

  1.  

    Burmistrz - 1

  2.  

    Z-ca Burmistrza - 1

  3.  

    Sekretarz - 1

  4.  

    Skarbnik - 1

 

  1.  

    Referat Organizacyjny (RO)

 

 

 

- kierownik Referatu Organizacyjnego - vacat

 

- inspektor ds ewidencji ludności i działalności gospodarczej - 1

 

- inspektor ds obsługi sekretariatu - 1

 

- inspektor ds obsługi rady i spraw pracowniczych - 1

 

- inspektor ds obrony cywilnej, spraw wojskowych i OSP - 1

 

- robotnik gospodarczy - 1

 

- kierowca - 1

 

 

6. Referat Finansowy (RF)

 

 

- inspektor ds księgowo-finansowych - 2

 

- inspektor ds wymiaru podatku - 2

 

- inspektor ds obsługi kasy - 1

 

 

7. Referat Budownictwa (RB)

 

 

- kierownik Referatu Budownictwa - 1

 

- inspektor ds gospodarki gruntami nierolniczymi - 1

 

- inspektor ds komunalnych - 1

 

- inspektor ds budownictwa - 1

 

 

8. Referat Rolnictwa (RR)

 

 

- kierownik Referatu Rolnictwa - 1

 

- inspektor ds gruntami rolniczymi - 1

 

 

9. Urząd Stanu Cywilnego

 

 

- kierownik Urzędu Stanu Cywilnego - 1

 

 

10. Radca Prawny - 1

 

  1.  

    Gminne Biuro Informacji Europejskiej i Promocji Gminy - 2

 

 

 

Załącznik Nr 3

 

do Regulaminu Organizacyjnego

 

Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach

 

 

 

 

REGULAMIN OBSŁUGI PRAWNEJ URZĘDU MIASTA I GMINY W PEŁCZYCACH

 

 

 

 

 

I SPRAWY ORGANIZACYJNE

 

 

  1.  

    Obsługa prawna Urzędu wykonywana jest przez radcę prawnego zatrudnionego w Urzędzie na samodzielnym stanowisku, podległym bezpośrednio Burmistrzowi.

 

  1.  

    Radca prawny jest niezależny w wydawaniu opinii i nie wolno wydawać mu poleceń o sposobie lub treści wydania opinii.

 

 

  1.  

    Radcy prawnemu należy zabezpieczyć obsługę administracyjną, niezbędne wydawnictwa, podręczniki i materiały biurowe.

 

 

 

II ZADANIA OGÓLNE RADCY PRAWNEGO

 

 

  1.  

    Udzielanie opinii i porad oraz wyjaśnień w zakresie stosowania prawa pracownikom Urzędu oraz kierownikom gminnych jednostek samorządowych.

 

  1.  

    Udzielanie informacji o:

 

 

 

a/ zmianach w obowiązującym stanie prawnym w zakresie działalności tej jednostki,

 

 

b/ uchybieniach w tej działalności w zakresie przestrzegania prawa i skutkach tych uchybień,

 

 

c/ uczestniczenie w rokowaniach, których celem jest nawiązanie, zmiana lub rozwiązanie stosunku prawnego.

 

 

 

 

III ZADANIA SZCZEGÓLNE RADCY PRAWNEGO

 

 

  1.  

    Wydawanie opinii pisemnych w sprawach:

 

 

a/ projektów uchwał Rady, oraz zarządzeń burmistrza,

 

 

b/ skomplikowanych,

 

 

c/ zawarcia umowy długoterminowej lub nietypowej albo dotyczącej przedmiotu o znacznej wartości,

 

 

d/ rozwiązania z pracownikiem stosunku pracy bez wypowiedzenia,

 

 

e/ odmowy uznania zgłoszonych roszczeń,

 

 

f/ spraw związanych z postępowaniem przed organami orzekającymi,

 

 

g/ zawarcia i rozwiązania umowy z kontrahentem zagranicznym,

 

 

h/ zawarcia ugody w sprawach majątkowych,

 

 

i/ umorzenia wierzytelności.

 

  1.  

    Zawiadomienia organu powołanego do ścigania przestępstw o stwierdzenia przestępstwa ściganego z Urzędu.

 

 

 

IV OPINIE PRAWNE

 

 

  1.  

    Opinie prawne wydawane są na wniosek zainteresowanego.

 

  1.  

    Do wniosku należy dołączyć niezbędne dokumenty przedstawiając je w opisie wniosku. Dokumenty kompletowane są zgodnie ze wskazaniami rady prawnego.

 

 

  1.  

    Wniosek o wydanie opinii prawnej winien zawierać przedmiot wątpliwości i wyraźnie sprecyzowane pytanie.

 

  1.  

    Opinia prawna winna być wydana w ciągu 7 dni.

 

 

  1.  

    Porada prawna nie wymagająca poszukiwania źródeł udzielana jest niezwłocznie. Porada prawna może być udzielana ustnie.

 

  1.  

    Radca prawny zobowiązany jest poinformować właściwe organy gminy o niezasiegnięciu opinii prawnej w sprawach wymienionych w niniejszym regulaminie.

 

 

  1.  

    Radca prawny jest uprawniony do domagania się wszelkich wyjaśnień oraz dokumentów mających związek ze sprawą. Wyjaśnienia oraz treść dokumentów zebranych przez radcę prawnego stanowią tajemnicę służbową.

 

 

 

V REPREZENTACJA PRZED URZĘDAMI I ORGANAMI ORZEKAJĄCYMI

 

 

Występowanie w charakterze pełnomocnika Urzędu w postępowaniu sądowym oraz przed innymi organami orzekającymi.

 

 

 

VI ZLECANIE DORAŹNYCH USŁUG PRAWNYCH

 

 

 

W przypadku gdy zachodzą możliwości uniemożliwiające radcy prawnemu prowadzenie sprawy lub wydanie opinii Urząd może zlecić wydanie opinii lub prowadzenie sprawy innemu radcy prawnemu (na zlecenie).

 

 

Za okoliczności uniemożliwiające prowadzenie sprawy uważa się m.in.

 

 

a/ wyłączenie się radcy prawnego,

 

 

b/ chorobę lub urlop radcy prawnego.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 4

 

Do Regulaminu Organizacyjnego

 

Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach

 

 

 

 

 

REGULAMIN PRACY URZĘDU MIASTA I GMINY W Pełczycach

 

 

 

 

I POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

 

§ 1

 

 

Regulamin pracy Urzędu ustala porządek wewnętrzny w Urzędzie jako zakładzie pracy.

 

 

§ 2

 

 

1. Postanowienia Regulamin Pracy obowiązujący wszystkich pracowników Urzędu.

 

 

2. Sekretarz oraz kierownicy referatów są zobowiązani czuwać nad przestrzeganiem przepisów Regulaminu.

 

 

 

II CZAS PRACY

 

 

 

§ 3

 

 

Czas pracy nie może przekraczać 40 godzin na tydzień i 8 godzin na dobę .

 

 

 

§ 4

 

 

Godziny rozpoczęcia i zakończenia pracy w poszczególne dni tygodnia określa Burmistrz w drodze Zarządzania.

 

 

 

§ 5

 

 

Czas pracy należy wykorzystywać na wykonanie zadań służbowych.

 

 

 

 

§ 6

 

 

1. Każdy pracownik po przyjściu do pracy zobowiązany jest podpisać listę obecności.

 

 

2. Jako formy kontroli i wykorzystywania czasu pracy stosuje się :

 

  •  

    Listę obecności

  •  

    Ewidencję wyjść w godzinach służbowych

  •  

    Ewidencję nadgodzin

  •  

    Ewidencję wyjazdów ( delegacji służbowych)

  •  

    Ewidencję zwolnień do pracy oznacza nieobecność wymagającą wyjaśnienia.

 

 

§ 7

 

 

1. Wyjście pracownika poza Urząd w godzinach pracy jest możliwe po uzyskaniu zgody bezpośredniego przełożonego i dokonania odpowiedniego wpisu w książce wyjść.

 

 

2. W przypadku wyjścia dla załatwienia spraw osobistych w czasie pracy, pracownik zobowiązany jest odpracować czas zwolnienia.

 

 

3. Zasady i tryb odpracowania czasu zwolnienia , o którym mowa w ust. 2 ustala bezpośredni przełożony pracownika.

 

 

§ 8

 

 

Pracownik opuszczający pomieszczenie biurowe obowiązany jest każdorazowo poinformować współpracowników w danym pomieszczeniu o miejscu swego pobytu i godzinie swego powrotu.

 

W przypadku gdy pracownik sam zajmuje pomieszczenie , obowiązany jest zostawić taką informację w sekretariacie.

 

 

§ 9

 

 

1. W Urzędzie zatrudnia się wyłącznie pracowników dyspozycyjnych, nie palących tytoniu.

 

 

2. Pracownik, jeśli wymagają tego potrzeby Urzędu , może wykonywać pracę poza normalnymi godzinami pracy polecenie przełożonego.

 

 

§ 10

 

 

O udzieleniu urlopu , zwolnienia od pracy oraz usprawiedliwieniu nieobecności i spóźnień do pracy decyduje Kierownik Urzędu po rozpatrzeniu wniosku kierownika referatu.

 

 

 

§ 11

 

 

W czasie pracy pracownikowi przysługuje przerwa na spożycie posiłku. Przerwa ta nie może zakłócić normalnego toku pracy ( obsługi interesantów).

 

 

 

III OBSŁUGA INTERESANTÓW

 

 

 

§ 12

 

 

Interesantów przyjmuje się przez cały czas urzędowania z wyjątkiem kasy , która jest czynna w godzinach ustalonych odrębnie.

 

 

§ 13

 

 

Radni, a także posłowie i senatorowie przyjmowani są w pierwszej kolejności.

 

 

 

§ 14

 

 

Interesanci pozamiejscowi powinni być przyjmowani przed interesantami zamieszkałymi na terenie gminy.

 

 

 

§ 15

 

 

1. Obsługa mieszkańców powinna być rzeczowa i sprawna z zachowaniem zasad uprzejmości.

 

 

2. Wszyscy pracownicy Urzędu zobowiązani są do ścisłego przestrzegania zasad załatwienia spraw, zawartych w kodeksie postępowania administracyjnego.

 

 

 

 

 

IV ZABEZPIECZENIE AKT I MIENIA URZĘDU

 

 

 

§ 16

 

 

1. Akta, pieczątki, maszyny, komputery i inne przedmioty (urządzenia służbowe) powinny być zabezpieczone przed dostępem osób postronnych.

 

 

2. Zabranie dokumentów oraz wyposażenia poza teren Urzędu wymaga zgody Sekretarza.

 

 

 

§ 17

 

 

Pracownik opuszczający jako ostatni pomieszczenie biurowe obowiązany jest zamknąć ten lokal a klucz pozostawić w Sekretariacie w przeznaczonym na ten cel miejscu.

 

 

§ 18

 

 

1. Zezwoleń na pozostawanie w biurze poza godzinami pracy udziela Sekretarz.

 

 

2. Pracownik, który uzyskał pozwolenia na pozostanie w biurze poza godzinami pracy , obowiązany jest zgłosić woźnemu , kiedy opuszcza biuro.

 

 

 

§ 19

 

 

Pracownicy są informowani o osobach posiadających klucze do budynku Urzędu. Informacje te stanowią tajemnicę służbową.

 

 

 

 

 

V OBOWIĄZKI I UPRAWNIENIA

 

 

§ 20

 

 

Do podstawowych obowiązków pracownika należy :

 

 

1/ realizacja zadań wspólnych wynikających z Regulaminu Organizacyjnego Urzędu,

 

2/ sumienne , rzetelne i bezstronne wykonywanie powierzonych zadań,

 

3/ przestrzeganie ustalonego w zakładzie pracy czasu pracy i porządku,

 

4/ zachowanie tajemnicy w każdym przypadku gdy dobro tego wymaga,

 

5/ zachowanie uprzejmości i życzliwości w kontaktach ze zwierzchnikiem, podwładnym i współpracownikami,

 

6/ zachowanie szczególnej grzeczności w kontaktach z mieszkańcami,

 

7/ zachowanie się z godnością w pracy i poza nią,

 

8/ staranny i estetyczny ubiór.

 

 

§ 21

 

 

Ustawowe obowiązki pracowników określa ustawa z dnia 22 marca 1990 roku o pracownikach samorządowych.

 

 

§ 22

 

 

Do obowiązków pracodawcy należy:

 

 

1/ należyta organizacja pracy,

 

2/ umożliwienia pracownikom podnoszenia kwalifikacji i szkolenia ich,

 

3/ prezentacja nowoprzyjętego pracownika,

 

4/ terminowe wypłacanie wynagrodzenia oraz innych świadczeń,

 

5/ stosowanie kar dyscyplinarnych w każdym przypadku zaniechania obowiązków

 

6/ organizowanie spotkań z pracownikami w celu omówienia spraw dotyczących Urzędu.

 

 

§ 23

 

 

Pracownik uprawniony jest do :

 

 

1/ otrzymania urlopu wypoczynkowego w wymiarze i na zasadach określonych w obowiązujących przepisach.

 

 

2/ udzielanie urlopu wypoczynkowego pracownikowi następuje zgodnie z planem urlopu zatwierdzonym najpóźniej do 31 marca danego roku kalendarzowego,

 

 

 

3/ otrzymania urlopu okolicznościowego w przypadku określonych Rozporządzeniem Rady Ministrów w sprawie regulaminów pracy z dnia 20 grudnia 1974 roku (Dz. U. Nr 49, poz.290 z poźn. zm.) .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Załącznik Nr 5

 

Do Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach

 

 

 

 

REGULAMIN KONTROLI WEWNĘTRZNEJ

 

 

 

ROZDZIAŁ I

 

 

POSTANOWIENIA OGÓLNE

 

 

 

§ 1

 

 

 

Regulamin kontroli wewnętrznej Urzędu Miasta i Gminy w Pełczycach zwany dalej Regulaminem określa organizację, zasady oraz tryb przeprowadzenia kontroli wewnętrznej w Urzędzie Miasta i Gminy w Pełczycach.

 

 

§ 2

 

 

Do przeprowadzenia kontroli i upoważnieni są:

 

 

- Komisja Rewizyjna Miejskiej we wszystkich sprawach zleconych przez Radę na podstawie planu pracy;

 

 

- Burmistrz, Z- ca Burmistrza, Sekretarz, Skarbnik w sprawach funkcjonowania Urzędu,

 

 

- kierownicy referatów w stosunku do swoich podwładnych.

 

 

 

§ 3

 

 

Kontrola wewnętrzna obejmuje czynności polegające na:

 

  1.  

    ustaleniu stanu faktycznego,

  2.  

    badaniu zgodności podejmowanych rozstrzygnięć z aktami normatywnymi,

  3.  

    ustaleniu przyczyn i skutków stwierdzonych nieprawidłowości jak również osób za nie odpowiedzialnych,

  4.  

    wskazanie sposobu i środków umożliwiających usunięcie stwierdzonych nieprawidłowości i uchybień w zaleceniach pokontrolnych,

  5.  

    wskazanie przykładów sumiennej i dobrej pracy.

 

 

 

 

ROZDZIAŁ II

 

 

 

SYSTEM ORAZ FORMY KONTROLI WEWNĘTRZNEJ

 

 

 

§ 4

 

 

 

Kontrola wewnętrzna może mieć charakter:

 

  1.  

    kontroli wstępnej - polegającej na badaniu zamierzonych dyspozycji i czynności przed ich dokonaniem, nie ma celu zapobieganie niepożądanych lub nielegalnym działaniom.

  2.  

    Kontroli bieżącej - polegającej na badaniu czynności i wszelkich operacji gospodarczych oraz finansowych w toku prawidłowo i zgodnie z ustalonymi wzorcami ( normami, przepisami itp.). W czasie kontroli bieżącej bada się również rzeczywisty stan rzeczowych i pieniężnych składników majątkowych oraz prawidłowości ich zabezpieczenia przed kradzieżą, zniszczeniem ni innymi szkodami.

  3.  

    kontroli następnej - obejmującej badania dokumentów odzwierciedlających czynności już dokonane.

  4.  

    na dowód dokonania kontroli wewnętrznej dokumentu, kontrolujący opatruje go podpisem i datą.

 

 

 

§ 5

 

 

Kontrola wewnętrzna może być przeprowadzona w następujący sposób:

 

  1.  

    Kontrola formalna tj. badanie prawidłowości dokumentów, urządzeń ewidencyjnych i sprawozdań w zakresie zgodności z obowiązującymi przepisami określającymi zarówno sposób sporządzania, akceptowania, kontroli i konfrontacji dokumentów jak i opracowania sprawozdawczości.

  2.  

    Kontrola rachunkowa tj. badanie działań asymetrycznych zawartych w dokumentach i sprawozdaniach.

  3.  

    Kontrola merytoryczna tj. badanie rzetelności , gospodarności oraz zasadności wszelkich operacji gospodarczych z treścią badanych dokumentów i obowiązującymi przepisami.

 

 

 

ROZDZIAŁ III

 

 

TRYB PRZEPROWADZANIA KONTROLI

 

 

 

§ 6

 

  1.  

    Kontrole przeprowadzone są w oparciu o harmonogramy kontroli bądź na zlecenie w sposób wyrywkowy.

  2.  

    Kontrolujący przed rozpoczęciem kontroli uprzedza kontrolowanego o dacie , terminie kontroli ustnie lub pisemnie.

  3.  

    Burmistrz zapewnia kontrolującym warunki i środki niezbędne do sprawnego przeprowadzenia kontroli, przedstawia żądane dokumenty przedmiotu kontroli, ułatwia terminowe udzielanie wyjaśnień przez pracowników oraz zapewnia oddzielne pomieszczenie i wyposażenie służące do przechowywania materiałów kontrolnych.

  4.  

    Kontrolę przeprowadza się w dniach i godzinach pracy obowiązujących w Urzędzie.

 

 

 

ROZDZIAŁ IV

 

 

OBOWIĄZKI KONTROLUJĄCYCH

 

 

 

§ 7

 

 

Do obowiązków kontrolującego należy:

 

- rzetelne i obiektywne ustalenie stanu faktycznego,

 

- w razie stwierdzenia nieprawidłowości, uchybień, ustalenie ich przyczyn i skutków,

 

- ustalenie osób odpowiedzialnych za stwierdzone uchybienia.

 

 

 

§ 8

 

  1.  

    Z kontroli kontrolujący jest zobowiązany sporządzić protokół wskazując w nim prawidłowości i jak nieprawidłowości. Protokół winien być zakończony wnioskami.

  2.  

    Protokół sporządza się w 3 egzemplarzach. Jeden egzemplarz otrzymuje osoba kontrolowana, drugi przełożony, a trzeci pozostaje w aktach kontrolującego.

  3.  

    Protokół kontroli przekazuje się za pokwitowaniem

 

 

§ 9

 

 

 

Kontrolujący zobowiązany jest powiadomić o wynikach kontroli ten organ lub osobę, której kontrolujący i kontrolowany podlega.

 

 

 

ROZDZIAŁ V

 

 

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

 

 

 

§ 10

 

 

 

Na zdanie osoby przeprowadzającej kontrolę wewnętrzną pracownicy jednostki kontrolowanej zobowiązani SA do udzielania wszelkich wyjaśnień ustnych i pisemnych w sprawach przedmiotu kontroli.

 

 

 

§ 11

 

 

Pracownik kontrolowany jest zobowiązany do złożenia w ciągu 7 dni pisemnych wyjaśnień w stosunku do zawartych w protokole ustaleń.

 

 

 

§ 12

 

 

Dokumentacja kontroli winna być rejestrowana przez Sekretarza.

 

 

 

§ 13

 

 

Niniejszy Regulamin wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Krzyśko 06-10-2004 00:07
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-01-2009
Ostatnia aktualizacja: Maciej Krzyśko 03-02-2009 21:48