Logo BIP Logo ePUAP
Biuletyn Informacji Publicznej
herb jednostki
Urząd Miejski w Pełczycach
System Rada

System Rada
Profile Radnych, komisje, interpelacje, kalendarz posiedzeń.

System eBoi

eBoi
Jak załatwić sprawę?

PROTOKÓŁ nr XVI/2013 z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach odbytej w dniu 20 lutego 2013 roku


PROTOKÓŁ nr XVI/2013

z sesji Rady Miejskiej w Pełczycach

odbytej w dniu 20 lutego 2013 roku

w Miejsko-Gminnym Ośrodku Kultury w Pełczycach

w godz. od 12:00 do - 13.30:

 

Na ogólną liczbę 15 radnych, obecnych 13 radnych.

/nieobecni: B.Jagiełło, M.Sowiński/

 

 

Z ramienia urzędu udział wzięli : Mirosław Kluk - burmistrz, Andrzej Brążkiewicz - sekretarz, Kinga Zawłocka - Skarbnik, Danuta Bieniek - kierownik referatu inwestycji i promocji, Aneta Wolniak - kierownik referatu rolnictwa i ochrony środowiska.

 

W sesji uczestniczyli przedstawiciele gminnych jednostek administracyjnych oraz sołtysi.

Ad.1, 2.

Przewodniczący Rady Miejskiej Marek Szczepanik otworzył XVI Sesję Rady, witając

zebranych.

Stwierdził, że w sesji uczestniczy 13 radnych. Wszystkie podejmowane uchwały będą prawomocne.

Listy obecności /nr 1 - radni, nr 2 - sołtysi i goście/ w załączeniu.

Następnie przeczytał przygotowany porządek obrad.

 

Porządek obrad:

  1. Otwarcie sesji i stwierdzenie quorum.

  2. Przedstawienie porządku obrad.

  3. Przyjęcie protokołu z poprzedniej sesji.

  4. Sprawozdanie Burmistrza z pracy między sesjami.

  5. Wnioski, postulaty i zapytania.

  6. Projekt uchwały w sprawie zmiany budżetu.

  7. Projekt uchwały w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

  8. Projekt uchwały w sprawie ustalenia inkasa podatków i opłat lokalnych.

  9. Projekt uchwały w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2013 rok.

  10. Projekt uchwały w sprawie zaopiniowania wniosku o uznanie lasów za ochronne.

  11. Sprawozdanie z pracy Komisji rewizyjnej za 2012 rok.

  12. Odpowiedzi na wnioski, postulaty i zapytania.

  13. Zakończenie sesji.

-2-

Ad.3.

 

Protokół z poprzedniej sesji wyłożony był w biurze Rady Miejskiej.

Przewodniczący p.Szczepanik - poinformował, że oprócz interpelacji radnego p.Łyszyka dotyczącej protokołu więcej uwag nie było.

 

Radny p.Łyszyk - poinformował, że w związku z tym, iż prośby o przytaczanie Jego dosłownych wypowiedzi nie znalazły akceptacji p.Przewodniczącego oraz Rady od dzisiejszej sesji wszystkie swoje wystąpienia będzie dostarczał na piśmie. Odczytał uzasadnienie oraz uwagi, które stanowią załącznik Nr 1 do protokołu.

 

Przewodniczący p.Szczepanik - rozumiem, że zgodnie z obietnicą radny p.Łyszyk będzie załączał teks pisany do protokołu i nie będzie wątpliwości jakie pytania były zadane i czego one dotyczyły.

Protokół został przyjęty - 12 głosami przy 1 wstrzymującym się.

 

Ad.4.

 

Sprawozdanie Burmistrza./ ostatnia sesja 27.12.2012 r./ - p.Burmistrz omówił najistotniejsze sprawy między innymi:

1/ Przedstawił wysokość opłaty marszałkowskiej /o wysokość tej opłaty pytano na wspólnym posiedzeniu Rady w dniu 19.02.br./ dotyczącej odpadów mieszanych - wartość 115 zł za 1 tonę. Z pozostałymi opłatami można się zapoznać w Monitorze Urzędu Wojewódzkiego oraz w naszym Urzędzie Miejskim.

2/ Poinformował, że jest kilka problemów do rozwiązania między innymi z tytułu rozliczenia zadania związanego z budową sieci wodociągowej do m.Jarosławsko przez Będargowo, Będargowiec, Przekolno do Niesporowic przez Sarnik wraz ze studnią. Informacja o tym była wcześniej. Sam problem pojawił się na etapie realizacji. Studnia, która była przyjęta do wykonania okazała się studnią bez wody. Podjęta została decyzja o wierceniu kolejnej studni. Zadanie zakończyło się zgodnie z terminem a problem wystąpił w momencie kiedy przygotowywany był wniosek o płatność gdzie wnioskowaliśmy o przyjęcie tych zadań wykonanych do rozliczenia i uznanie tej nowej wierconej studni. Na dzień dzisiejszy stanowisko władz zarządzających programem jest dla nas niekorzystne bo nie chcą nam tego uznać.

 

-3-

Naszym zdaniem nie popełniono żadnego błędu i stoimy na stanowisku, że wszystko zostało wykonane zgodnie z procedurami a rzecz dotyczy kwestii zamówień publicznych i w tłumaczeniu prawników z PROW, którzy uważają, że gdyby ta druga wiercona studnia znalazła się w zamówieniu publicznym, które było prowadzone ok. 2 lata temu to byłoby wszystko w porządku. Skoro jej nie było to były nierówne szanse dla potencjalnych oferentów. To taka konstrukcja prawna z którą my się nie zgadzamy w związku z tym ten proces rozliczenia podzieliliśmy na dwa etapy i w części to zadanie rozliczamy natomiast drugą część będziemy wyjaśniać. Skierujemy napewno zapytanie do Prezesa zamówień Publicznych a co dalej będzie nie wiem. Być może czeka nas sprawa sądowa.

3/ Rozstrzygnięty został przetarg na nadzór nad inwestycją związana z budową plaży i całej infrastruktury nad jeziorem Duży Pełcz. Do przetargu przystąpiło 8 firm Wartość oferty, która została wybrana to 28.250 złotych brutto. Wygrała firma z Gorzowa Wlkp. - Zakład Projektowania i Nadzoru Inwestorskiego p.Janusz Biskupski.

Rozstrzygnięty został również przetarg na samo zadanie. Wpłynęły tylko 3 oferty. Wygrała firma z Recza - Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowo-Handlowe Spółka z o.o. Wartość tej oferty to 3 mln 946 tysięcy złotych brutto. Termin zakończenia zadania to koniec I kwartału 2014 roku.

4/ Na ogłoszony przetarg dotyczący przebudowy odcinka kanalizacji sanitarnej w parku Jana Pawła II i przebudowę przepompowni nie wpłynęła żadna oferta. Przetarg został powtórzony.

5/ Ogłoszony został przetarg na budowę boiska sportowego w Nadarzynie wraz z całą infrastrukturą. Termin składania ofert - 26.02.br. Planowany termin zakończenia tego boiska to koniec kwartału 2014 roku. Na ten czas należy poszukać boiska zastępczego.

6/ Przygotowywany jest wniosek na remont świetlicy w Trzęsaczu i szatnię oraz boisko w Sarniku bo to są 2 zadania, które chcemy ująć w jednym wniosku do programu realizowanego przez Stowarzyszenie Lokalna Grupa Rybacka ,,Partnerstwo jezior,,. Termin składania wniosków do 15 marca br. Wniosek zostanie złożony i będziemy oczekiwać na jego rozstrzygnięcie.

7/ Przygotowywane są uzupełnienia do wniosku w Regionalnym Programie Operacyjnym dotyczącym poprawy bezpieczeństwa z czym związana jest dzisiejsza sesja.

8/ Wniosek złożony do Ministerstwa Kultury dotyczący modernizacji świetlicy w Przekolnie uzyskał dofinansowanie w wysokości 200 tysięcy złotych gdzie wnioskowaliśmy o 518 tysięcy złotych. Wartość tego zadania określona we wniosku to 610 tysięcy złotych.

 

-4-

W przyszłym tygodniu będę chciał się spotkać z p.Sołtysem i projektantem żeby zastanowić się co możemy zrobić przy naszym udziale własnym. We wniosku pisaliśmy o naszym udziale 15%. Jeżeli ta decyzja zostanie przez Ministerstwo podtrzymana to naszych środków potrzeba będzie nie wiele ok.30 tysięcy złotych. Do dyspozycji będziemy mieli ok. 230 tysięcy złotych za które cos można zrobić a co to należy się nad tym głęboko zastanowić. O resztę środków będziemy się starali z innych źródeł i szukali rozwiązań.

9/ Przygotowujemy się do złożenia wniosku pod hasłem ,,Przeciwdziałanie Wykroczeniu Cyfrowemu,,. Rozmawialiśmy o tym w poprzedniej kadencji ale warunki były mniej atrakcyjne niż obecnie dlatego od tego odstąpiliśmy. Środki te mogą być wykorzystane na zakup i dostarczenie sprzętu mówimy tu o sprzęcie komputerowym, instalację tego sprzętu z oprogramowaniem oraz doprowadzenie do internetu, przeprowadzenie szkoleń, budowę platformy cyfrowej przez która użytkownicy będą logować się do systemu. Kierowane jest to do gospodarstw domowych spełniających kryteria dochodowe upoważniające do otrzymania wsparcia w ramach świadczeń rodzinnych, dzieci i młodzieży z rodzin w trudnej sytuacji materialnej upoważnionych do otrzymania stypendium w ramach świadczeń socjalnych typowane do udzielenia pomocy przy współpracy ze szkołą, osób niepełnosprawnych, rodzin zastępczych, rodzinnych domów dziecka, osób z grupy 50+ spełniającym kryteria oraz placówek oświatowych. Duży wkład pracy w tym zakresie został wniesiony przez Ośrodek Pomocy Społecznej. Warunkiem przystąpienia jest minimum 30 instalacji w całości. Przygotowujemy się do tego wraz z firmą z Warszawy z którą będziemy się rozliczać tylko w przypadku kiedy ten wniosek będzie wdrożony do realizacji. W innym przypadku cała praca wykonana przez firmę będzie nie zapłacona tak jest sformułowana umowa. To tyle tak ogólnie o całości wniosku. Termin złożenia wniosku - 8 marca br. W przypadku zainteresowania czy zapytań związanych z programem proszę się kierować do p.Sekretarza.

10/ Korzystając z obecności Państwa Sołtysów p.Burmistrz poprosił na ile jest to oczywiście możliwe aby wspierali przygotowanie deklaracji dotyczących odpadów. Poprosił też o dotrzymanie wskazanych terminów.

11/ Przeprowadzone zostały wybory nowego sołtysa oraz rady sołeckiej w m.Bukwica. Burmistrz przedstawił nową p.Sołtys.

12/ W najbliższym terminie pojawi się decyzja z Ministerstwa Gospodarki odnośnie włączenia nas do strefy ekonomicznej o co wcześniej wnioskowaliśmy. Mamy nadzieję , że będzie dla nas korzystna.

 

 

-5-

Ad.5.

 

Radny p.Łyszyk - poinformował, że w związku z tym, że sprawy które wcześniej przedstawiał z radnym p.Bilem dotyczące nieprawidłowego wykonania niektórych inwestycji w Pełczycach nie spotkały się z chęcią głębszej analizy na dzisiejszej sesji radni otrzymają wyciąg z nieprawidłowości przeprowadzonych inwestycji. Przedstawił informację przekazaną radnym, która stanowi załącznik nr 2 do protokołu.

 

Radny p.Bil - zapytał o możliwość bezpłatnego skorzystania z autobusu, który przewozi dzieci z Niesporowic i z Sarnika do szkół w Chrapowie i w Pełczycach przez 6 licealistów / 5 osób z Sarnika, 1 osoba z Niesporowic/. Nadmienił, iż na dzień dzisiejszy osoby te korzystają z autobusu ale odpłatnie dojeżdzając do Pełczyc. Poinformował, że interweniował w tej sprawie u p.Burmistrza prosząc o poruszenie sprawy z dyrekcją firmy, która wygrała przetarg oraz na posiedzeniu komisji oświaty.

 

Pan Paolicelli - sołtys wsi Bolewice - pytanie dotyczy transportu dzieci z Bolewic do szkoły. Wielokrotnie wydarzyło się tak, że p.Kniaziewicz, który obsługuje tą trasę woził dzieci rano o 7.30 do Przekolna i z Przekolna do Pełczyc co miało miejsce w dniach szczególnie zimnych. Autobus spóźniał się prawie 20 minut. Wykonanie tej usługi w taki sposób jest niewłaściwe.

Drugie pytanie dotyczy składanych deklaracji na wywóz odpadów gdzie mieszkańcy pytają czy Ośrodek Pomocy Społecznej będzie pokrywał opłaty związane z wywozem śmieci tym rodziną, które kwalifikują się do świadczenia w ramach pomocy społecznej. Czy dla tego rodzaju opłaty też są przewidziane ulgi w postaci odroczenia czy umorzenia opłaty chodzi o rodziny wielodzietne. Ostatnie pytanie dotyczy jakości wody w naszej gminie. Bezpośrednio nie dotyczy to mieszkańców wsi Bolewice ale sieć jest jedna i było zgłoszenie mieszkańców wsi Chrapowo, że kilka tygodni temu w kranach pojawiła się czarna woda.

 

Radny p.Kobryński - zaproponował aby na następnej sesji zająć się wyjaśnieniem tematów poruszonych w informacji przedstawionej przez radnych p.Łyszyka i p.Bila.

 

Ad.6.

 

 

Uchwała Nr XVI.115.2013 w sprawie zmiany budżetu.

została przyjęta jednogłośnie

 

-6-

 

Ad.7.

 

 

Uchwała Nr XVI.116.2013 w sprawie zmiany wieloletniej prognozy finansowej.

została przyjęta jednogłośnie

 

Ad.8.

 

 

Uchwała Nr XVI.117.2013 w sprawie ustalenia inkasa podatków i opłat lokalnych

została przyjęta jednogłośnie

 

Ad.9.

 

 

Uchwała Nr XVI.118.2013 w sprawie gminnego programu profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych oraz przeciwdziałania narkomanii na 2013 rok

została przyjęta jednogłośnie

 

Ad.10.

 

 

Uchwała Nr XVI.119.2013 w sprawie zaopiniowania wniosku o uznanie lasów za ochronne

została przyjęta 11 głosami przy 2 wstrzymujących się

 

Ad.11.

 

 

Przewodniczący Komisji Rewizyjnej p.Grzyb przedstawił sprawozdanie z pracy komisji za 2012 rok.

Sprawozdanie przyjęto - 11 głosami przy 2 wstrzymujących się.

 

Ad.12.

 

Burmistrz - sprawa dotycząca przejazdu młodzieży ponad gimnazjalnej do szkół to chcę przypomnieć, że niedalej jak przedwczoraj tłumaczyłem i to nie po raz pierwszy, że gmina jest zobowiązana i zadania wykonuje zgodnie z ustawą do dowozu dzieci do szkół podstawowych i gimnazjalnych i obowiązek ten wykonuje do dowozu dzieci w określonych odległościach to w nawiązaniu do tego o czym mówił p.Sołtys z Bolewic.

-7-

 

Chcę powiedzieć, że zgodnie z ustawą dzieci z Bolewic powinny chodzić pieszo ale my dzieci wozimy i robimy to nieodpłatnie i nie możemy zrobić nic więcej. Normalną zasadą jest przyjęcie odpłatności od dzieci dojeżdżających do szkół ponadgimnazjalnych i pytanie moje było czy licealiści korzystający z autobusu otrzymują bilety bo jeśli nie to można się skarżyć. Innej możliwości nie ma. Niejednokrotnie rozmawiałem o tym z przewoźnikiem i kierowałem p.Bila samego do dyrekcji Państwowej Komunikacji Samochodowej w Gorzowie Wlkp. być może Pana rozmowa byłaby bardziej skuteczna czego Panu serdecznie życzę. Tylko mam prośbę jak będzie Pan rozmawiał o dzieciach z Sarnika to proszę pamiętać o wszystkich pozostałych dzieciach z terenu gminy aby również mogły nieodpłatnie dojeżdżać do szkół to wtedy będzie działanie zrozumiałe i prospołeczne.

Trudno odnieść mi się do sytuacji przejazdu dzieci z Bolewic przez Przekolno ale myślę, że kierowca właściwie się zachował biorąc dzieci bo inaczej musiałyby marznąć a w autobusie zawsze jest cieplej. Traktuję to jako incydent. Do tej pory nie było żadnych zgłoszeń na ten temat. Co do ponoszenia opłat z tytułu wywozu nieczystości przez Ośrodek Pomocy Społecznej to chcę powiedzieć, że dalej funkcjonuje dodatek mieszkaniowy i w tym dodatku myślę, że będzie się mogła mieścić ta opłata. Rozwiązanie dla rodzin wielodzietnych mówiłem, że będzie ale dzisiaj nie potrafię odpowiedzieć jakie ono będzie.

Jeśli chodzi o jakość wody to rzecz o której mówił p.Sołtys rzeczywiście miała miejsce i chcę powiedzieć, że niejednokrotnie prosiłem p.Obsta aby po awarii bo to tylko na skutek awarii taka historia mogła mieć miejsce żeby dobrze wypłukać sieć i to jest rzecz zasadnicza i podstawowa. O nic więcej nie chodzi i proszę o to p.Obsta aby ciągle uczulać i tłumaczyć pracownikom aby sieć była wypłukana właściwie a wtedy nie powinno być żadnych uwag. Wodę mamy przecież bardzo dobrą i inwestycje, które poczyniliśmy i czynimy to nie po to żeby były skargi.

Ostatnia rzecz otóż ja wybaczam Panu p.Łyszyk to co Pan mówi i pisze natomiast w momencie kiedy Pan ze mnie robi przestępcę to mam do pana krótkie pytanie czy Pan sam się uzna za przestępcę jeżeli do końca wyjaśni to o czym Pan mówi i czy poczuje się Pan na tyle, że jest Pan przestępcą w stosunku do mnie.

 

 

 

 

 

-8-

 

Radny p.Bil - chce powiedzieć, że rozmawialiśmy o wszystkich licealistach. Nadal uważam, że tym licealistom należy pomóc tym bardziej, że autobus nie jest obłożony i dzieci nie rozumieją dlaczego nie mogą skorzystać z przejazdu nieodpłatnie. Dzieci z Chrapowa i Jagowa również są na poboczu tych tras i uważam, że im też należałoby pomóc.

O tym jakie są potrzeby gminy powinno się myśleć przy opracowywaniu specyfikacji. Przecież to Pan p.Burmistrzu jest gospodarzem tej gminy.

 

Burmistrz - Panu p.Bil ja więcej nic nie wytłumaczę. Pouczać mnie Pan nie musi. Chcę powiedzieć, że chętnie przyjadę na zebranie do Sarnika proszę je tylko zorganizować z udziałem rodziców tych dzieci o których mowa a na miejscu wszystko wytłumaczę.

 

 

 

Przewodniczący Rady M.Szczepanik zamknął XVI sesję Rady Miejskiej w Pełczycach.

 

Przewodniczył:

Przewodniczący Rady Miejskiej

 

Marek Szczepanik

Z zapisu magn.sporządziła:

inspektor M.Rozpędek

Załączniki do pobrania

Pobierz Rozpakuj
Pobierz spakowane pliki Rozpakuj pliki i pobierz

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Akcja Osoba Data
Dodanie dokumentu: Maciej Krzyśko 01-03-2013 11:27
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: 01-03-2013
Ostatnia aktualizacja: Maciej Krzyśko 01-03-2013 14:00